Unilever ogłasza nowe zobowiązania na rzecz świata bez odpadów
  • 1
  • 0
9.10.2019

Unilever ogłasza nowe zobowiązania na rzecz świata bez odpadów

Do 2025 r. Unilever chce wyeliminować z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku. Zamierza też zebrać i przetworzyć więcej opakowań, niż sprzedaje.

Koncern Unilever, producent marek takich jak Dove, Axe, Ben & Jerry’s, Lipton czy Hellmans, ogłosił nowe zobowiązania. Dzięki nim ma ograniczyć produkcję plastiku i jednocześnie aktywnie przyczynić się do budowania gospodarki obiegu zamkniętego.

Firma zobowiązała się, że do 2025 r.:

  • zmniejszy o 50% ilość używanego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 tys. ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu,
  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań, niż sprzedaje.

Unilever realizuje swoje zobowiązanie, którym jest dążenie, by do 2025 r. wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Ponadto co najmniej 25% tworzyw sztucznych wykorzystywanych do produkcji opakowań będzie pochodzić z recyklingu.

Zobowiązanie wymaga od firmy zaangażowania się w procesy odpowiedniego gromadzenia i przetwarzania plastiku. Mają one objąć około 600 tys. ton plastiku rocznie. Zostanie to zapewnione dzięki inwestycjom i lokalnym partnerstwom. Wszystkie działania zostaną podjęte w celu poprawy infrastruktury gospodarki odpadami w państwach, w których Unilever prowadzi działalność.

Od 2017 r. Unilever zmienia swoje podejście do opakowań z tworzyw sztucznych, podejmując działania pod hasłem „Less, Better, No”. Realizując dążenia do zmniejszenia ilości plastiku, firma odkryła nowe sposoby pakowania i dostarczania produktów.

Na początku lata ogłosiła wprowadzenie nowego produktu Cif Eco-refill. Jego formuła pozwala na zmniejszenie udziału plastiku o 75% w porównaniu do standardowych środków czystości. Ponadto w Azji Południowo-Wschodniej wprowadzono stacje do napełniania opakowań szamponów i detergentów. Są one dostępne w lokalnych sklepach, na uniwersytetach i w mobilnych automatach.

Poszukiwania możliwości zmian tworzyw sztucznych na lepszy plastik doprowadziły również do opracowania nowego pigmentu. Formuła składu opakowań produktów marki Axe (Lynx) i Tresemmé sprawia, że trudno wykrywalny dotychczas czarny plastik może zostać poddany recyklingowi. Z kolei butelka festiwalowa marki Lipton została wykonana w 100% z przetworzonego tworzywa sztucznego, które zostało zebrane przy użyciu systemu depozytowego.

Jako realizację zmian „No Plastic” Unilever wprowadził na rynek nowości. Są nimi:

  • szampon w kostce,
  • pasta w tabletkach (wielokrotnego użytku),
  • kartonowe patyczki dezodorantowe,
  • bambusowe szczoteczki do zębów.

Firma dołączyła również do platformy Loop, która bada nowe sposoby dostarczania i odbierania produktów wielokrotnego użytku z domów konsumentów.

Pesymista

5 dni temu

"Do 2025 r. Unilever chce wyeliminować z produkcji ponad 100 tys. ton plastiku." - tyle to oni pewnie dziennie produkują na całym świecie...

9 października 2019