Unilever chce poprawić penetrację rynku i zwiększyć wydatki marketingowe w drugiej połowie roku
  • 0
  • 1
31.07.2020

Unilever chce poprawić penetrację rynku i zwiększyć wydatki marketingowe w drugiej połowie roku

Gigant FMCG, właściciel takich marek jak Dove, Hellmann’s, Domestos i Knorr, zintensyfikuje działania marketingowe w drugiej połowie roku. Strategicznym priorytetem będzie poprawa penetracji rynku.

CEO koncernu, Alan Jope stwierdził podczas spotkania z inwestorami, że właśnie ilościowy udział w rynku będzie kluczowy w najbliższych miesiącach. Skłaniają do tego doświadczenia z poprzednich kryzysów. Marki, które zwiększyły sprzedaż pod względem ilościowym, w ciągu kolejnych pięciu lat 1,4 razy szybciej zwiększyły też udział w rynku pod względem wartości sprzedaży.

Większa penetracja rynku oznacza przyciąganie jak największej liczby nowych klientów. Nawet jeśli będą to osoby, które kupują produkty marki okazjonalnie.

Jak powiedział Jope, Unilever nie ograniczył wydatków reklamowych w drugim kwartale 2020 r. Przekierował niektóre z nich tak, żeby nie zmarnowały się w czasie lockdownu. W drugiej połowie roku, kiedy blokad będzie mniej, a konsumenci nauczą się żyć z zagrożeniem Covid-19, firma zintensyfikuje działania marketingowe.

źródło: Warc

  • 1
Unilever chce poprawić penetrację rynku. Zwiększy wydatki marketingowe

Unilever chce poprawić penetrację rynku. Zwiększy wydatki marketingowe

 

31 lipca 2020