- 0
- 4
Uliczni artyści wzywają do bojkotu H&M
Marka H&M rozpoczęła kampanię reklamową sportowej linii New Routine. Na jednym ze zdjęć model pozuje na tle graffiti namalowanego przez Jasona Revoka Williamsa. Z tego powodu część środowiska street artu zaczęła nawoływać do bojkotu odzieżowej marki.
Ściana, na której Williams namalował swoje dzieło, znajduje się na jednym z boisk na Brooklynie. Jak podaje HypeBeast, artysta zażądał od marki zaprzestania nieautoryzowanego używania jego dzieła. Uważa, że sposób, w jaki wykorzystano pracę, jest szkodliwy i może powodować, że konsumenci będą go łączyć z marką. Wzywa też H&M do natychmiastowego zaprzestania wykorzystywania jego graffiti.
H&M odpowiedział, że w sytuacji, gdy praca jest dziełem przestępczym, Williams nie ma do niego praw autorskich. Według prawników marki prawo do ochrony praw autorskich jest przywilejem wynikającym z prawa federalnego, które nie obejmuje nielegalnie tworzonych dzieł.
Marka zaznacza też, że nad kampanią pracowała zewnętrzna agencja, która zwróciła się do Departamentu Parków i Rekreacji (New York City Department of Parks and Recreation). Ten miał stwierdzić, że praca stanowi akt wandalizmu.
Źródło: hypebeast.com
- 3