Ukazała się książka „Marka korporacyjna i jej komunikacja”
  • 0
  • 3
12.04.2018

Ukazała się książka „Marka korporacyjna i jej komunikacja”

„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to kompendium wiedzy dla specjalistów public relations, zarządzania marką i szeroko pojętej komunikacji. Autorami monografii są Paweł Bylicki – prezes agencji Public Dialog oraz dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW.

Książka stanowi przewodnik po zagadnieniach związanych z marką korporacyjną, elementami jej budowy, komunikacji, jej roli i funkcji. Czytelnicy otrzymują kompendium wiedzy na temat tożsamości korporacyjnej, wizerunku i reputacji organizacji.

Autorzy opisują, jak stworzyć inspirującą wizję i misję marki, pomagają zrozumieć, czym są wartości i kultura korporacyjna. Stawiają tezę, że komunikacja korporacyjna jest wyższą i bardziej efektywną formą zarządzania w dużych organizacjach niż tradycyjne public relations.

– Pojawiły się nowe formy, nowe kanały wymiany informacji i dotarcia do interesariuszy, ale przede wszystkim jest coraz większa potrzeba integracji przekazu budującego obraz firmy. Zarządzanie komunikacją na tych wszystkich poziomach, tak by organizacja mówiła jednym głosem, miała całościowy, spójny przekaz, to w dużej mierze zadanie komunikacji korporacyjnej. Zarówno rynek, jak i badania pokazują, że jej rola będzie sukcesywnie rosła. Staramy się wytłumaczyć na przykładzie światowych konkretnych case studies, dlaczego reputacja to klucz do serc i umysłów konsumentów – mówi dr Jarosław Kończak.

„Marka korporacyjna i jej komunikacja” to 350 stron fachowej wiedzy teoretycznej i praktycznej, 130 case studies, tabel i grafik. Pozycja dla wszystkich tych, którzy interesują się dziedziną współczesnego komunikowania marek, ale przede wszystkim praktyków. Pokazuje m.in.:

  • jak planować komunikację korporacyjną,
  • jak układać jej strategię,
  • jak mapować interesariuszy,
  • jakie miejsce powinna zajmować komunikacja korporacyjna w strukturze organizacji.

– Staraliśmy się, aby teorię podpierać praktyką. Dlatego odbiorca otrzymuje liczne przykłady zastosowań rozwiązań przez globalne marki. W monografii dokonaliśmy przeglądu ponad 150 światowych książek dotyczących komunikacji korporacyjnej, żeby przedstawić czytelnikowi aktualne informacje na ten temat. Ponadto publikacja oparta jest na autorskich badaniach, które wykonaliśmy w tym obszarze. Zawiera też gotowe ćwiczenia do wykorzystania na warsztatach strategicznych przy formułowaniu strategii – wyjaśnia Paweł Bylicki.

Książka jest dostępna w wydawnictwie Newsline, a także w Księgarni Ekonomicznej w Warszawie przy ul. Grójeckiej 67.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji.

O autorach:

Paweł Bylicki – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizacja: marketing polityczny i public relations. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i International Branding Association (IBA). Ma kilkunastoletnie doświadczenie w PR. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej oraz pozycjonowaniu firm na rynku.

Autor publikacji eksperckich na temat komunikacji korporacyjnej i zagadnień związanych z budowaniem marek. Teoretyk i praktyk, prowadzi szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych. Wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Strategii Marki, Collegium Civitas czy London School of Public Relations.

Juror w międzynarodowym konkursie POTY (Project Of The Year by IPRN), Stevie Awards (2016) oraz Złotych Spinaczy (Związek Firm Public Relations). Od 2010 r. CEO w agencji Public Dialog. Zarządzał ponad stu projektami z zakresu PR, które również współtworzył.

Doradzał zarządom polskich oddziałów pięciu firm z listy Fortune 500. Współtwórca pierwszego w Polsce badania „Rola komunikacji korporacyjnej”, przeprowadzonego wśród największych polskich i międzynarodowych firm (250+), a także badania „Fake news z perspektywy polskich dziennikarzy”. Nadzorowane przez niego projekty zdobywały liczne polskie i międzynarodowe nagrody, w tym Złote Spinacze, Magellan Awards, Mercure Excellence Awards, POTY, Stevie Awards, SABRE i IPRA (finalists).

Jarosław Kończak – doktor nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Public Relations w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Ma blisko 25 lat doświadczenia pracy w mediach, biznesie i administracji rządowej. Dziennikarz agencyjny, prasowy, radiowy oraz telewizyjny. Po latach pracy w mediach związał się z public relations, reklamą oraz sponsoringiem.

Wieloletni pracownik i manager Departamentu Zarządzania Marką, Departamentu PR i Pionu Komunikacji Korporacyjnej w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca długoletniej polityki sponsoringowej obu firm. Przez 12 lat zajmował się sponsoringiem Piłkarskiej Reprezentacji Polski, a przez 8 lat był związany z Polską Reprezentacją Olimpijską. Przygotował również szereg działań sponsoringowych i marketingowych Euro 2012. Realizował wiele projektów m.in. w ramach komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką, sponsoringiem, public relations i nowymi mediami.

Autor monografii, artykułów naukowych, raportów, badań i opracowań dotyczących m.in. sponsoringu, komunikacji marki, reklamy i historii mediów. Współtwórca badania „Rola komunikacji korporacyjnej”. Skoncentrowany na pracy dydaktycznej i naukowej w obszarach komunikacji korporacyjnej, zarządzania marką, reklamy oraz sponsoringu, przede wszystkim w sporcie.

  • 3

Recenzje:

Książka Jarosława Kończaka i Pawła Bylickiego jest pozycją potrzebną, o dobrej konstrukcji, która zapewne spotka się z dużym zainteresowaniem zarówno teoretyków, jak i praktyków dziedziny. Dzięki prezentacji studiów przypadków w tekście, dobrej dynamice narracji i przedstawieniu metod prowadzenia badań i tworzenia strategii książka jest też gotowym podręcznikiem do studiowania marki korporacyjnej i komunikacji korporacyjnej.
Prof. dr hab. Beata Ociepka

Z całą pewnością będzie przydatną lekturą dla studentów public relations, marketingu i zarządzania, słuchaczy szkół ekonomicznych oraz wszystkich zainteresowanych rzetelnym wykonywaniem obowiązków profesjonalnego komunikatora nie tylko w dużych korporacjach. Stanowi również uzupełnienie teoretycznej wiedzy dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku w organizacjach i ich komunikacją ze społeczeństwem.
Prof. dr hab. Jerzy Olędzki

Zaletą książki są zawarte w niej odniesienia do realnych sytuacji i doświadczeń często globalnych graczy. Firm będących liderami nie tylko swych branż, ale także w zakresie skutecznego budowania pozycji rynkowej poprzez przemyślaną, opartą na najlepszych standardach komunikację korporacyjną.
Radosław Kazimierski, dyrektor Biura Zarządu Poczty Polskiej

Pozycję tę z pełnym przekonaniem polecam każdej osobie, która pragnie zbudować podstawy wiedzy o zarządzaniu markami lub wzbogacić swoją świadomość związaną z różnymi obszarami komunikacji marki.
Joanna Świerkosz, VP marketing, quality, loyalty Poland and Eastern Europe, Orbis Hotel Group

Kiedy wydawałoby się, że o marce powiedziano już niemalże wszystko, na rynku wydawniczym pojawia się pozycja, która pomaga profesjonalnym komunikatorom w refleksji nad tym bodajże najcenniejszym składnikiem aktywów przedsiębiorstwa. Kompleksowość, obszerność, dobór przykładów, źródła zagraniczne i dobre usadowienie przedmiotu książki w polskich realiach czynią z niej pozycję niemal obowiązkową dla profesjonalnego komunikatora.
Damian Ziąber, PR manager i rzecznik prasowy Prudential w Polsce

To pozycja dla zainteresowanych dziedziną współczesnego komunikowania marek, kontekstami i zagadnieniami styku różnych strategii, taktyk i narzędzi dotarcia do otoczenia. Przywołane przykłady marek o różnej skali obecności w świadomości współczesnego odbiorcy czynią książkę pozycją niemal obowiązkową dla wszystkich zainteresowanych tematyką.
Marcin Olkowicz, dyrektor generalny ZFPR

***
Konkurs zakończony!
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział. Nagrodzone:

  • Jarosława Trocka
  • Monika Warniełło

Zwyciężczyniom gratulujemy!

Konkurs!
Do rozdania mamy 2 egzemplarze książki „Marka korporacyjna i jej komunikacja”.Zadanie konkursowe:

Czym zdaniem Państwa jest reputacja marki? Czy różni się czymś od wizerunku? Prosimy o odpowiedź w kilku zdaniach.

Odpowiedzi prosimy wysyłać na adres e-mail konkurs@marketing-news.pl do środy 25 kwietnia 2018 r. do godz. 17:00. Dwie najciekawsze wypowiedzi nagrodzimy.

Pobierz regulamin konkursu w wersji PDF

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

12 kwietnia 2018

11 kwietnia 2018

  • 0
  • 8
  • 0
  • 0
  • 0
11.04.2018

O powrocie do wartości i emocji oraz roli technologii we współczesnym marketingu na Forum IAB 2018

Czego chcą współcześni konsumenci? Co ma Big Data do emocji? Jak zintegrować narzędzia i wykorzystać technologię, by służyła budowaniu zaufania i prawdziwych relacji? O automatyzacji, sztucznej inteligencji, ale przede wszystkim o powrocie do wartości, których poszukuje współczesny konsument, opowie blisko 100 ekspertów podczas 80 prelekcji tegorocznego Forum IAB. Dwudniowe wydarzenie rozpocznie się 6 czerwca.