Uber Eats chce stać się platformą reklamową
  • 0
  • 1
8.11.2019

Uber Eats chce stać się platformą reklamową

Uber zamierza stać się platformą reklamową. Ma w planach sprzedawanie przestrzeni reklamowej w aplikacji Eats restauracjom, które chcą przyciągnąć więcej klientów.

Portal TechCrunch dotarł do ogłoszenia o pracę. Uber poszukuje w nim osoby „do kierowania zespołem i wysiłkami związanymi z tworzeniem nowego biznesu reklamowego, który umożliwia jedzącym odkrywanie nowych smaków, a restauracjom powiększanie bazy klientów”. Doniesienia te potwierdził rzecznik prasowy Ubera.

Nowa opcja pojawia się w krytycznym momencie. Uber desperacko stara się pokazać swój przyszły potencjał w obliczu spadających cen akcji. 5 października cena wynosiła 28,02 dol. To spadek o 40% w stosunku do najwyższego poziomu – 46,38 dol. w czerwcu.

W grudniu 2018 r. TechCrunch odkrył w aplikacji Eats prototyp reklam o nazwie Specials. Restauracje mogły za ich pomocą uzyskać wyróżnione miejsca w aplikacji w zamian za oferowanie rabatu. Już wtedy więc Uber miał możliwość kierowania zainteresowanych użytkowników do zamówień w poszczególnych restauracjach.

Jest to jednak zupełnie nowa przestrzeń dla Ubera. Zatrudniona osoba będzie więc odpowiedzialna za zdefiniowanie wizji produktu i określenie, od czego zacząć jego budowanie. Pracownik pomoże również sformułować strategię biznesową, produktową i strategię wprowadzania na rynek reklam.

Wysiłki te będą odrębne od własnych działań marketingowych Ubera. Wydaje on ponad 1 mld dol. rocznie na rekrutację kierowców i pozyskiwanie klientów. Teraz firma zacznie sama sprzedawać reklamy, a nie tylko je kupować.

Na razie brak szczegółów dotyczących tego, jak będą wyglądały reklamy w Uber Eats. Według przypuszczeń pojawią się na stronie domowej, w sekcji wyszukiwania, a może nawet w wynikach wyszukiwania po wybraniu konkretnego rodzaju kuchni.

Restauracje, które będą chciały zwiększyć liczbę zamówień, będą mogły płacić za pokazanie się głodnym, ale niezdecydowanym użytkownikom. Druga możliwość to promowanie się przed konkurencją w wybranej przez użytkownika kategorii kulinarnej.

Źródło: techcrunch.com

  • 1

Fragment ogłoszenia zamieszczonego przez Uber Eats w serwisie www.jooble.org

8 listopada 2019