Twitter, LinkedIn, Spotify tworzą konkurencję dla Clubhouse
  • 0
  • 1
7.04.2021

Twitter, LinkedIn, Spotify tworzą konkurencję dla Clubhouse

Szybki wzrost aplikacji Clubhouse, sieci społecznościowej audio na iOS sprawił, że wielu graczy postanowiło skopiować ten pomysł. Próby podejmują m.in. Twitter, LinkedIn i Spotify.

Clubhouse to aplikacja do czatu audio, uruchomiona w kwietniu 2020 r. przez Paula Davisona i Rohana Setha z Alpha Exploration. Działa wyłącznie na systemie iOS. Można z niej korzystać jedynie na zaproszenie innego użytkownika. Każdy nowy użytkownik może zaprosić dwie kolejne osoby.

Chcąc płynąć na fali sukcesu tej aplikacji, z funkcją audio zaczął eksperymentować Twitter, tworząc Spaces. Obecnie testuje rozwiązanie na Androida. Użytkownicy Twittera mogą na razie jedynie dołączać do tzw. przestrzeni, ale nie mogą ich jeszcze tworzyć.

Konkurować z Clubhouse próbuje też Spotify. Platforma przejęła niedawno Betty Labs – twórcę aplikacji Locker Room do rozmów audio na żywo. Warunki umowy nie są jeszcze dokładnie znane. Ponadto firma zapowiedziała w marcu, że szuka sposobów, aby uczynić swoje podcasty bardziej interaktywnymi i umożliwić interakcje między twórcami a słuchaczami.

Także LinkedIn potwierdził, że pracuje nad konkurencją dla Clubhouse. Serwis testuje społecznościowe doświadczenie audio, które pozwoliłoby twórcom tej sieci łączyć się ze swoimi społecznościami. LinkedIn uważa, że ​​jego funkcja audio będzie bardziej zróżnicowana niż konkurentów. Będzie bowiem powiązana z tożsamością zawodową użytkowników, a nie tylko z profilem społecznościowym.

Przeprowadzamy kilka wczesnych testów, aby stworzyć wyjątkowe wrażenia dźwiękowe powiązane z daną tożsamością zawodową. Zastanawiamy się, jak możemy przenieść dźwięk do innych części LinkedIn, takich jak wydarzenia i grupy, aby dać naszym członkom jeszcze więcej możliwości łączenia się z ich społecznością – powiedziała Suzi Owens, rzecznik LinkedIna.

Źródła: www.reuters.com, www.axios.com, www.techcrunch.com

  • 1
Clubhouse

Clubhouse ma coraz więcej konkurentów

7 kwietnia 2021