- 0
- 1
Twitter, LinkedIn, Spotify tworzą konkurencję dla Clubhouse
Szybki wzrost aplikacji Clubhouse, sieci społecznościowej audio na iOS sprawił, że wielu graczy postanowiło skopiować ten pomysł. Próby podejmują m.in. Twitter, LinkedIn i Spotify.
Clubhouse to aplikacja do czatu audio, uruchomiona w kwietniu 2020 r. przez Paula Davisona i Rohana Setha z Alpha Exploration. Działa wyłącznie na systemie iOS. Można z niej korzystać jedynie na zaproszenie innego użytkownika. Każdy nowy użytkownik może zaprosić dwie kolejne osoby.
Chcąc płynąć na fali sukcesu tej aplikacji, z funkcją audio zaczął eksperymentować Twitter, tworząc Spaces. Obecnie testuje rozwiązanie na Androida. Użytkownicy Twittera mogą na razie jedynie dołączać do tzw. przestrzeni, ale nie mogą ich jeszcze tworzyć.
Konkurować z Clubhouse próbuje też Spotify. Platforma przejęła niedawno Betty Labs – twórcę aplikacji Locker Room do rozmów audio na żywo. Warunki umowy nie są jeszcze dokładnie znane. Ponadto firma zapowiedziała w marcu, że szuka sposobów, aby uczynić swoje podcasty bardziej interaktywnymi i umożliwić interakcje między twórcami a słuchaczami.
Także LinkedIn potwierdził, że pracuje nad konkurencją dla Clubhouse. Serwis testuje społecznościowe doświadczenie audio, które pozwoliłoby twórcom tej sieci łączyć się ze swoimi społecznościami. LinkedIn uważa, że jego funkcja audio będzie bardziej zróżnicowana niż konkurentów. Będzie bowiem powiązana z tożsamością zawodową użytkowników, a nie tylko z profilem społecznościowym.
– Przeprowadzamy kilka wczesnych testów, aby stworzyć wyjątkowe wrażenia dźwiękowe powiązane z daną tożsamością zawodową. Zastanawiamy się, jak możemy przenieść dźwięk do innych części LinkedIn, takich jak wydarzenia i grupy, aby dać naszym członkom jeszcze więcej możliwości łączenia się z ich społecznością – powiedziała Suzi Owens, rzecznik LinkedIna.
Źródła: www.reuters.com, www.axios.com, www.techcrunch.com
- 1