TVN z pierwszą reklamą w telewizji hybrydowej
  • 0
  • 1
4.10.2019

TVN z pierwszą reklamą w telewizji hybrydowej

Telewizja hybrydowa (HbbTV) pozwala na wyświetlanie takich samych treści jak na stronach WWW bezpośrednio na ekranie telewizora. W Polsce mogą z niej już korzystać wszyscy użytkownicy naziemnej telewizji cyfrowej MUX, mający telewizory z opcją smart TV i podłączeniem do internetu. Po raz pierwszy komercyjnie nowego formatu reklamy użyto w kampanii marki Almette w stacji TVN.

Kampania Hybrid Broadcast Broadband TV pod hasłem „Dom z natury” Almette prowadzona jest wspólnie przez Value Media i TVN. Jej skuteczność i opłacalność dla reklamodawców zmierzy agencja SalesTube.

– To bardzo obiecująca technologia. Będąc producentem treści, korzystamy już z kanałów dystrybucji, które umożliwiają bezpośrednią interakcję z użytkownikiem. Wprowadzenie takich funkcji w połączeniu z tradycyjnym sygnałem telewizyjnym daje nam jednak ogromne możliwości, również zasięgowe – mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

Na każdym etapie kampanii zostaną zrealizowane badania świadomości marki, w których wezmą udział widzowie serwisu HbbTV TVN. Przed jej startem emitowane było zaproszenie do wypełnienia ankiety na ekranie telewizorów.

Druga fala badania będzie przeprowadzana tuż po jej zakończeniu. Dzięki temu będzie można zmierzyć wpływ poszczególnych elementów kampanii na wskaźniki marki takie jak świadomość, wizerunek i chęć zakupu oraz znajomość loterii „Dom z natury” Almette.

– Dla porównania, w Niemczech praktycznie wszystkie stacje telewizyjne mają swoje serwisy HbbTV, a zasięg tej usługi obejmuje 97% odbiorców. W innych krajach europejskich to także coraz powszechniejszy standard. Poza Europą HbbTV jest obecna w Australii, Nowej Zelandii i w Korei Południowej.

To duży krok ku digitalizacji telewizji, która w Polsce też już się dzieje. Technicznie jest to możliwe nie tylko w naziemnej telewizji cyfrowej, ale także przesyłanej przez telewizje kablowe i satelitarne. Zasięg HbbTV jest więc możliwy w całym obecnym zasięgu telewizji liniowej, a to daje zupełnie nowe możliwości reklamowe – dodaje Marcin Wiśniewski, head of TV Group One Media.

  • 1

Spot Almette w komercyjnej telewizji hybrydowej

4 października 2019

3 października 2019