TVN Media wprowadza na rynek platformę Primus – samodzielny kreator kampanii wideo online
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 0
6.12.2018

TVN Media wprowadza na rynek platformę Primus – samodzielny kreator kampanii wideo online

Biuro reklamy TVN Media wprowadza na rynek platformę Primus. To narzędzie zakupowe stworzone na potrzeby klientów bezpośrednich. Umożliwia samodzielne zamawianie i optymalizację kampanii wideo online.

Primus daje reklamodawcom możliwość bezpośredniego zlecania kampanii wideo wykorzystujących zasoby TVN Media w procedurze składającej się z trzech etapów. Platformę wyróżniają przede wszystkim treści, przy których pojawiają się reklamy zlecane za pośrednictwem kreatora. To bezpieczne treści grupy TVN i Discovery Polska, partnerów Premium TV oraz Premium Digital (m.in. Viacom, Edipresse Polska czy Interia).

Platforma umożliwia reklamodawcom swobodną konfigurację i kontrolę zasobów, grup celowych oraz podstawowych wskaźników planowania kampanii wideo. Kreator wykorzystuje rozwiązania programatyczne, jednak nie wymaga od użytkownika prowadzenia aukcji.

Ceny poszczególnych zasobów i użycie grup celowych są automatycznie przeliczane w trakcie konfiguracji kampanii i w ramach całego ekosystemu programatycznego TVN Media – zgodnie z preferencjami użytkownika. Kreator dodatkowo pozwala na dodanie zewnętrznych zasobów wideo dostępnych w otwartych aukcjach (m.in. na YouTube w ramach TVN MCN). Umożliwia też zakup kampanii na całym rynku.

Naszym celem jest zwiększenie dostępności oferty reklamowej online, szczególnie w kontekście małych i średnich firm. Chcieliśmy także dać reklamodawcom możliwość bezpośredniego kontrolowania swoich kampanii wideo, emitowanych w bezpiecznym środowisku reklamowym.

Analizowaliśmy aktualnie dostępne na rynku platformy: zarówno specjalistyczne, jak i te powszechne  (np. Facebook Business). Postanowiliśmy stworzyć system dla każdego, kto chciałby się zareklamować w Player.pl, na stronach tvn24.pl, w mediach regionalnych czy przy treściach kontekstowych. Co więcej, możliwości geolokalizacji platformy Primus pozwalają lokalnym firmom na skorzystanie z naszych bogatych zasobów wideo – mówi Maciej Ziąbrowski, dyrektor ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.

Primus daje możliwość płatności kartą kredytową. Dzięki targetowaniu i dynamicznie przeliczanym zasobom pozwala zaś od razu poznać potencjał reklamowy nawet niewielkich kwot inwestowanych w wideo. Umożliwia też pełne wykorzystanie demograficznych i behawioralnych danych zbieranych w ramach ekosystemu TVN Media.

Klientom, którzy nie mają gotowego spotu, TVN Media oferuje usługę przygotowania takiej kreacji. Docelowo system ma pozwalać użytkownikowi na samodzielne stworzenie spotu wideo. Jak wszystkie inne zlecane kampanie jest on weryfikowany przez system pod względem jakości, poprawności czy bezpieczeństwa przekazu.

Jak przekonuje firma, wyjątkową cechą platformy jest również fakt, że użytkownik ma szansę na pełną kontrolę swoich wydatków. Usługa jest bowiem całkowicie transparentna i pozbawiona ukrytych kosztów, pośredników czy niejasnych zasad.  Możliwość podłączenia własnych kodów mierzących wyniki kampanii dodatkowo ułatwia kontrolę nad jej przebiegiem.

Platforma została stworzona przez dział IT TVN i Discovery Polska oraz dział badań i rozwoju produktu reklamowego w biurze reklamy TVN Media. Prace nad Primusem rozpoczęły się w 2017 r. Był to jeden z elementów całościowej strategii premium digital. Obejmuje ona:

  • rozwój zasięgu treści oferowanych przez TVN i Discovery Polska (m.in. Player.pl, TVN24.pl, strony WWW formatów i kanałów grupy),
  • wykorzystanie oraz integrację jakościowych, bezpiecznych treści pochodzących od partnerów biura reklamy.

5 grudnia 2018