„Trzymaj pion” – Grupa Żywiec podpowiada, jak zapobiegać przedwczesnej inicjacji alkoholowej
  • 0
  • 5
11.10.2019

„Trzymaj pion” – Grupa Żywiec podpowiada, jak zapobiegać przedwczesnej inicjacji alkoholowej

Grupa Żywiec wystartowała z tegoroczną odsłoną kampanii „Trzymaj pion”. Kierowana jest ona do rodziców. Podpowiada im, jak zapobiegać przedwczesnej inicjacji alkoholowej dzieci.

Akcja „Trzymaj pion” wspiera też rodziców w wychowywaniu dzieci do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu. W minionych latach marka współpracowała z ekspertami różnych dziedzin, m.in.:

  • psychologami,
  • socjologami,
  • terapeutami uzależnień,
  • pedagogami i wychowawcami na co dzień pracującymi z młodzieżą.

Efektem jest przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu”.

Obecnie agencja H+K Strategies, która przygotowała kampanię, zaproponowała nowe podejście do prowadzenia komunikacji. Bazowała na insightach płynących z obserwacji grupy docelowej, jej oczekiwań i zachowań oraz obecności w przestrzeni mediów społecznościowych. Postawiono przede wszystkim na tworzenie własnych treści. Są wśród nich podcasty i wideopodcasty w formatach do publikacji na Instagramie (także IGTV), Facebooku i YouTube.

W tegoroczną odsłonę kampanii zaangażowała się blogerka Natalia „Nishka” Tur oraz psycholog dr Aleksandra Piotrowska, która zajęła się częścią merytoryczną.

Przewodnik dla rodziców o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu, stanowi centralny punkt kampanii. Chcąc ułatwić rodzicom utrwalanie informacji w nim zawartych, a jednocześnie sprawić, aby jego treści były łatwiej dostępne, stworzono jego bardziej podręczną formę. Fragmenty z kluczowymi poradami dla rodziców dostępne są w formie prostych grafik sprofilowanych pod szybkie przeglądanie w telefonie i dzielenie się w mediach społecznościowych.

W ramach kampanii postawiono na merytoryczne treści w formie podcastów i wideopodcastów. Poruszane są w nich tematy szczególnie interesujące rodziców. Zostały one zaczerpnięte m.in z grupy „Rodzice nastolatków”, której administratorką jest Natalia „Nishka” Tur. Grupa ta liczy ponad 30 tys. użytkowników.

Obserwując silny trend konsumpcji treści na ekranach urządzeń mobilnych oraz z myślą o użytkownikach Instagrama i IGTV, przygotowano także wideo w pionowym formacie. Format znajdzie zastosowane na Instagramie (Instastories) jako krótkie formy, które mogą zostać pogłębione np. na InstagramTV czy YouTube. Z pomocą przyjdą tu formaty reklamowe, które dzięki przyciskowi swipe up przeniosą użytkownika do pełnej treści materiału.

Realizacją kampanii po stronie Grupy Żywiec zajął się dział spraw korporacyjnych: Agnieszka Zakrzewska i Kamil Mirowski pod kierownictwem Magdaleny Brzezińskiej. Za współpracę z Grupą Żywiec po stronie H+K, strategię kampanii i jej realizację odpowiadają:

  • Krzysztof Bukowski i Anna Grońska z zespołu corporate practice,
  • Paweł Bukowski i Arkadiusz Gadaliński z zespołu digital & influencer marketing.
  • 5

„Trzymaj pion” – akcja Grupy Żywiec

11 października 2019