Trójka traci słuchaczy i wpływy z reklam
  • 0
  • 1
7.09.2020

Trójka traci słuchaczy i wpływy z reklam

Słuchalność Polskiego Radia systematycznie spada. Jak podaje „Rzeczpospolita”, zmniejszają się także wpływy z reklam.

W okresie od maja do lipca 2020 r. udział w czasie słuchania Trójki wyniósł 4,1%*. W 2011 r. sięgał ponad 8%, a w 2015 r. zmniejszył się nieznacznie, do niespełna 8%. Oznacza to, że w ciągu pięciu lat kadencji kolejnych nominowanych przez PiS prezesów słuchalność Trójki spadła o połowę. Stacja notuje tym samym najniższą słuchalność w historii.

„Rzeczpospolita” zapytała Polskie Radio o wpływy z reklam. Firma odmówiła odpowiedzi, tłumacząc się tajemnicą handlową. Tymczasem, jak podaje gazeta, powołując się na własne źródła, od czasu afery z wycofaniem z „Listy Przebojów” utworu Kazika Polskie Radio straciło od 5 do 6 mln zł. Powodem było wycofanie reklam przez reklamodawców i sponsorów.

Taką decyzję podjęły m.in. Toyota i Honda – wieloletni partnerzy Trójki. Szacowane straty wizerunkowe mają wynieść nawet 60 mln zł.

Źródło: www.rp.pl

*Radio Track, Komitet Badań Radiowych

  • 1
Trójka traci słuchaczy – pokazują badania

Trójka traci słuchaczy – pokazują badania

7 września 2020