Trendy w reklamie mobilnej: Google prowadzi pod względem skali, Facebook jakości
  • 0
  • 1
29.03.2021

Trendy w reklamie mobilnej: Google prowadzi pod względem skali, Facebook jakości

Według badania AppsFlyer Google i Facebook nadal dominują globalnie jako dwa główne media dla reklamy mobilnej. Zwłaszcza pod względem utrzymania użytkowników i zakupów w aplikacji.

W 12. edycji badania Google zwiększył przewagę nad Facebookiem w „Retention Index’s Universal Power Ranking”. Ma 69 względem 68 punktów konkurenta w rankingu mocy, obejmującym pierwszą połowę 2020 r., i 69 w porównaniu z 64 w indeksie za drugą połowę 2020 r. Aby zidentyfikować trendy w reklamie mobilnej, AppsFlyer przeanalizował 580 mediów, 29 mld instalacji i ponad 16 tys. aplikacji.

Kluczowe wnioski:

  • Duopol reklamowy Google i Facebooka. Te dwie firmy nadal dominują na świecie jako dwa główne media w reklamie mobilnej. Szczególnie pod względem utrzymania użytkowników i zakupów w aplikacji.
  • Facebook dominuje pod kątem jakości. Portal Marka Zuckerberga znacznie wyprzedza Google zarówno pod względem wolumenu, jak i jakości. Ma wynik o 16% wyższy niż Google. Nie zmienia tego fakt, że Google zyskał znaczący udział w tej edycji, zwłaszcza w Europie i Ameryce Północnej.
  • Snapchat w pierwszej piątce. Serwis zajmuje również pierwszą pozycję w mediach społecznościowych w iOS w Europie Zachodniej.
  • TikTok pnie się w górę. Należy obserwować także TikTok Ads. Obecnie TikTok zajmuje 6. miejsce w globalnym rankingu pod względem wolumenu. Osiąga znaczące zyski, zwłaszcza w aplikacjach do gier, z 37-procentowym wzrostem liczby instalacji aplikacji do gier na świecie.

Źródło: www.netimperative.com

  • 1
Trendy w reklamie mobilnej według AppsFlyer

Trendy w reklamie mobilnej według AppsFlyer

29 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.03.2021

WOŚP to najlepsza akcja charytatywna w Polsce – uważają respondenci Inquiry

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra dla Polaków nieprzerwanie od 29 lat. Inicjatywa wykracza dalece poza zwykłą zbiórkę pieniędzy dla potrzebujących. WOŚP to już bezprecedensowe wydarzenie społeczne, święto rodaków, nawet tych mieszkających za granicami kraju. Mimo to działalność fundacji Jerzego Owsiaka budziła ostatnio sporo kontrowersji. W związku z tym agencja Inquiry ponownie zbadała postawy Polaków w stosunku do WOŚP, przeprowadzając badanie po zakończeniu 29. finału.