Trend social commerce coraz bardziej napędza polskie firmy – raport PayPala
  • 0
  • 2
11.01.2023

Trend social commerce coraz bardziej napędza polskie firmy – raport PayPala

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy prawie połowa Polaków (46%) dokonała zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych. 65% europejskich sprzedawców internetowych używało tych platform do dystrybucji swoich produktów, w tym 65% polskich firm. Tak wynika z badania PayPal eCommerce Index 2022.

Według PayPal eCommerce Index 2022 handel poprzez platformy społecznościowe staje się znaczącym elementem europejskiego krajobrazu e-commerce. Nawet dwóch na pięciu Europejczyków (43%) dokonało zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych w ciągu sześciu ostatnich miesięcy. Uwzględnia to również 46% Polaków, co stanowi 3 p.p. więcej w porównaniu do średniej europejskiej.

Jak wskazują wyniki badania, wielu handlowców zaczęło osiągać wysokie wyniki z social commerce

Nadal jednak ważna jest szersza rola mediów społecznościowych – prezentowanie konsumentom nowych produktów i usług. Jeden na czterech europejskich konsumentów przeszukuje media społecznościowe, aby znaleźć coś, co byłoby dla niego interesujące. Śledzi tam także swoje ulubione marki.

Więcej niż jeden na dziesięciu europejskich konsumentów kupił produkt dzięki influencerowi w mediach społecznościowych lub śledził influencerów, aby zobaczyć, czego używają lub co noszą. Mimo to posty marki nadal mają silniejszy wpływ na ich procesy decyzyjne niż indywidualni influencerzy.

65% europejskich sprzedawców obecnie dystrybuuje produkty i usługi za pośrednictwem mediów społecznościowych. W tym 65% firm w Polsce. Wielu sprzedawców nadal korzysta z mediów społecznościowych tylko po to, aby budować świadomość marki i kierować aktywność zakupową na inne kanały, takie jak zewnętrzna strona internetowa.

A jednak w Europie jedna czwarta sprzedaży (24%) jest już realizowana bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych. Firmy handlowe w Irlandii są liderem na rynku (30%). Tuż za nimi plasują się sprzedawcy z Holandii, Izraela i Polski, którzy deklarują, że około 29% ich sprzedaży pochodzi z tego kanału.

Europejscy konsumenci zdecydowanie zaczynają opanowywać społecznościowe kanały zakupowe

Jeden na sześciu z nich dokonywał zakupu przynajmniej raz w tygodniu (lub częściej). W połączeniu z wielkością zakupów przekłada się to na średnie miesięczne wydatki na social commerce na wszystkich rynkach w wysokości 141 euro. Najwięcej wydają tu Izraelczycy (186 euro) i Holendrzy (174 euro), przed Belgami (160 euro) i Grekami (158 euro).

Trend ten jest obecny również w Polsce. Co dziesiąty Polak (14%) przynajmniej raz w tygodniu dokonał zakupu za pośrednictwem jakiejkolwiek platformy społecznościowej. Miesięcznie wydał w ten sposób średnio 112 euro (około 524 zł).

  • 2
Trend social commerce w badaniu PayPala

Trend social commerce w badaniu PayPala

Trend social commerce w badaniu PayPala

11 stycznia 2023