Toyota to niezawodność, Volvo bezpieczeństwo, a BMW szybka jazda. Z czym Polakom kojarzą się marki samochodów?
  • 0
  • 1
7.01.2020

Toyota to niezawodność, Volvo bezpieczeństwo, a BMW szybka jazda. Z czym Polakom kojarzą się marki samochodów?

Toyotę wiążemy z niezawodnością. Volvo jest synonimem bezpieczeństwa. BMW to auto do szybkiej jazdy. Tak wynika z badania Europejskiego Funduszu Leasingowego, który sprawdził percepcję kilkunastu marek samochodów.

Autorzy badania zapytali o skojarzenia związane z popularnymi markami samochodów z różnych segmentów – od Dacii po Mercedesa. Jak pokazują wyniki, w Polakach żywe jest skojarzenie z japońską niezawodnością. Co piąta osoba z tą cechą wiąże bowiem Toyotę.

Japoński producent, który jako jeden z pierwszych zaczął na szerszą skalę rozwijać technologie hybrydowe, najsilniej kojarzy się również z nowoczesnością. Z 16,7% wskazań wyprzedza pod tym względem Mercedesa (15,3%), Audi (14,4%) i BMW (12,9%).

Niemieckie samochody postrzegamy za to jako synonim elegancji i komfortu. Z tymi cechami Polakom najsilniej kojarzą się przede wszystkim Mercedes i Audi. Bezkonkurencyjna okazała się zwłaszcza ta pierwsza marka. Za najbardziej elegancką uznaje ją co trzeci badany, a za najbardziej komfortową – co czwarty.

Jakie marki kojarzymy z bezpieczeństwem? Przede wszystkim Volvo. Z tą cechą wiąże ją co czwarty badany. Obok szwedzkiej marki, której zawdzięczamy m.in. powszechnie montowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, za najbardziej bezpieczne Polacy uznają samochody Mercedesa i Toyoty.

Jako najszybsze postrzegamy za to samochody BMW. To właśnie ta marka niemal co trzeciemu respondentowi kojarzy się z szybkością. EFL tłumaczy to m.in. początkami BMW na polskim rynku.

W latach 90. zakup kilkunastoletniego BMW był nad Wisłą jednym z najtańszych sposobów, by zasmakować niemieckiej jakości i sportowego charakteru. Chętnie kupowały je zwłaszcza młode osoby, które czym prędzej chciały sprawdzić, na co rzeczywiście stać legendarną beemkę – uważają twórcy raportu.

Europejski Fundusz Leasingowy zbadał również, które marki kojarzymy z samochodami służbowymi. Respondenci zdecydowanie najczęściej wskazywali Škodę. Obok niej z firmowym autem łączymy takie marki, jak: Volkswagen, Opel, Toyota czy Ford.

Cały raport dostępny jest na stronie www.efl.pl.

O badaniu
Dane pochodzą z internetowej ankiety przeprowadzonej w październiku 2019 r. Wzięło w niej udział 1015 osób.

Badacze poprosili respondentów o wskazanie maksymalnie trzech marek, które kojarzą im się z konkretną cechą. Zapytano o skojarzenia z niezawodnością, bezpieczeństwem, elegancją, komfortem, szybką jazdą, wysokimi kosztami, nowoczesnością, rodziną i autem służbowym.

Do każdej kategorii badani mogli dopasować 3 z 16 marek: Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Škoda, Volkswagen i Volvo.

  • 1
marki samochodów

Jako Polacy postrzegają marki samochodów?

7 stycznia 2020

3 stycznia 2020