Timberland zasadzi 50 milionów drzew
  • 0
  • 0
6.09.2019

Timberland zasadzi 50 milionów drzew

Marka odzieży outdoorowej Timberland zamierza zasadzić 50 mln drzew do 2025 r. Pozwoli to otoczyć Ziemię jedenastokrotnie drzewnym pierścieniem. Dla porównania, Kraków zobowiązał się do posadzenia siedmiu milionów drzew do 2040 r.

Działania te stanowią element globalnej kampanii marki Timberland „Nature Needs Heroes”. Mają wywołać dyskusję wokół długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju marki i umocnić jej pozycję w oczach konsumentów.

Kiedy mówimy o zrównoważonym rozwoju, nie mamy na myśli tylko tego projektu. Mamy też inne zobowiązania. Pierwsze z nich polega na tworzeniu lepszych produktów, drugie – na budowaniu silnej społeczność. Od samego początku staraliśmy się znaleźć zrównoważone materiały i sposoby wytwarzania produktów – powiedział Giorgio D’Aprile, senior marketing director EMEA marki Timberland.

Sadzenie drzew pozostaje jedną ze skutecznych strategii łagodzenia zmiany klimatu. Badania przeprowadzone na szwajcarskim uniwersytecie ETH Zürich sugerują, że światowy program nasadzenia mógłby usunąć 2/3 wszystkich zanieczyszczeń, które zostały wpompowane do atmosfery przez działalność człowieka.

W ramach projektu Timberland skoncentruje się na kilku kluczowych obszarach na całym świecie. Będzie to m.in. Wielki Zielony Mur – afrykański ruch, którego celem jest wyhodowanie linii drzew o długości 8 tys. km na całej szerokości kontynentu. Ma to pomóc w walce ze zmianami klimatu, suszą, głodem, konfliktami i migracją.

Zaangażowanie marki wykracza poza sadzenie drzew. D’Aprile zapowiada, że brand będzie wykorzystywał w 100% ekologiczną bawełnę w ciągu najbliższych kilku lat. Oferuje również pracownikom 40 godzin rocznie na zaangażowanie się w działania ekologiczne.

Źródło: www.marketingweek.com

6 września 2019