Tik Tok przygotowuje się do wprowadzenia globalnej aplikacji zakupowej
  • 0
  • 1
14.05.2021

Tik Tok przygotowuje się do wprowadzenia globalnej aplikacji zakupowej

Tik Tok rozpoczął testy aplikacji zakupowej social commerce w kilku krajach Europy, m.in. w Wielkiej Brytanii. W Chinach Tik Tok (działający tam jako Douyin) tylko w pierwszym roku zarobił na sprzedaży bezpośrednio z aplikacji 26 mld dol.

Byte Dance, właściciel Tik Toka musi przetestować aplikację, bo to, co zadziałało w Chinach, nie musi zadziałać na innych rynkach. Do czasu oficjalnego startu opcja takich zakupów będzie widoczna tylko dla kilku uczestników testu.

Tik Tok przymierzał się do social commerce od kilku miesięcy. Jesienią 2020 r. podpisał umowę z Shopify. Użytkownicy zyskali dostęp do menedżera reklam Tik Toka bezpośrednio z poziomu tej platformy.

Czym różni się samo e-commerce od social commerce? Można przyrównać to do relacji między wyszukiwarkami, jak Google czy Bing a serwisami społecznościowymi, jak Facebook czy Twitter. Wyszukiwarki odpowiadają użytkownikom, którzy raczej wiedzą, jakie pytanie zadać. Media społecznościowe zajęły inny obszar. Trafiają z odpowiedziami do tych użytkowników, którzy nie wiedzą, o co dokładnie zapytać. Szukają rozrywki, z nudów nawykowo przewijają Facebooka czy Twittera, spodziewając się, że zawsze znajdą coś ciekawego.

Według szacunków eMarketera w 2021 r. wartość rynku e-commerce wyniesie 5 bln dol.

źródło: Bloomberg

  • 1
Tik Tok przygotowuje się do wprowadzenia globalnej aplikacji zakupowej

Tik Tok przygotowuje się do wprowadzenia globalnej aplikacji zakupowej

14 maja 2021