The Other Bar – charytatywny batonik z wykorzystaniem blockchaina
  • 1
  • 1
9.10.2019

The Other Bar – charytatywny batonik z wykorzystaniem blockchaina

The Other Bar to czekoladowy batonik stworzony, by wspomóc walkę z ubóstwem. W opakowaniu obok słodkiej przekąski znajduje się specjalny kod. Można go zeskanować i przekazać blockchainowy token farmerom z Ekwadoru, którzy wytworzyli kakao wykorzystane do produkcji batonika. Można też użyć go, by uzyskać zniżkę na kolejny produkt.

Jak mówi Guido van Staveren, założyciel FairChain Foundation, The Other Bar jest eksperymentem. Duńska organizacja we współpracy z United Nations Development Programme stworzyła 20 tys. batoników z ekwadorskiego kakao i wystawiła je na sprzedaż w Internecie.

Obecnie farmerzy otrzymują średnio zaledwie 3% wartości kakao wykorzystywanego do produkcji słodkości. Większość z nich żyje poniżej progu ubóstwa.

Z charytatywnych batoników do farmerów dociera wyższa stawka, a token umieszczony w opakowaniu pozwala jeszcze zwiększyć ich dochody.

Jeśli konsument zdecyduje się przekazać token farmerom, trafi on do lokalnych stowarzyszeń i zostanie wykorzystany do ufundowania nowych drzewek kakaowca. Każdy token to równowartość 1/4 drzewka. Cztery darowizny pozwolą zatem kupić jedną sadzonkę. Gdyby wszyscy przekazali tokeny z pilotażowego programu, można by kupić 5 tys. drzewek.

Darowizny są śledzone na blockchainie, w związku z czym konsumenci mają dowód faktycznej skuteczności swoich działań. Tokeny sfinansowano z pieniędzy przeznaczonych na reklamę.

Źródło: www.fastcompany.com

  • 1

The Other Bar

9 października 2019

8 października 2019