„The New York Times” rezygnuje z 3rd party data
  • 0
  • 1
22.05.2020

„The New York Times” rezygnuje z 3rd party data

„The New York Times” nie będzie już wykorzystywać danych innych firm do kierowania reklam, które pojawią się w 2021 r. Gazeta buduje własną platformę danych.

Dane firm zewnętrznych (3rd party data), które są zbierane od konsumentów na innych stronach internetowych, są stopniowo wycofywane z ekosystemu reklamowego. Nie są bowiem uważane za przyjazne dla prywatności. Zmusiło to kilku dużych wydawców do polegania na własnych danych lub tych, które zbierają bezpośrednio od użytkowników.

Od lipca „The New York Times” będzie oferował reklamodawcom 45 nowych, własnych segmentów odbiorców reklam. Segmenty te dzielą się na 6 kategorii:

  • wiek (przedziały wiekowe, pokolenie),
  • dochód (aktywa do zainwestowania itp.),
  • zatrudnienie (stanowisko, branża, emerytura itp.),
  • demografia (płeć, wykształcenie, stan cywilny itp.)
  • zainteresowania (moda itp.).

W drugiej połowie roku gazeta zamierza wprowadzić co najmniej 30 kolejnych segmentów.

Może to zadziałać tylko dlatego, że mamy 6 mln subskrybentów i miliony zarejestrowanych użytkowników, których możemy zidentyfikować. Po drugie zaś dlatego, że mamy szeroki zakres treści – mówi Allison Murphy, senior vice president ds. innowacji w reklamach.

Wciąż wielu wydawców internetowych do kierowania reklam korzysta z danych stron trzecich. Są one zbierane od konsumentów na innych stronach internetowych za pomocą narzędzi śledzących. Jednak zmiany w głównych przeglądarkach internetowych, mające na celu ograniczenie gromadzenia danych przez osoby trzecie, a także nowe reguły prywatności w Internecie sprawiają, że praktyka ta jest mniej opłacalna.

Jak zaznacza Murphy, obrana przez „The New York Times” ścieżka nie jest dostępna dla wszystkich wydawców, szczególnie tych lokalnych, którzy nie mają skali zasobów do tworzenia od zera.

W ubiegłym roku zespół marketingowy dziennika poinformował też, że nie będzie już używał pikseli śledzących z Facebooka i Twittera do śledzenia historii przeglądarki użytkowników.

Inni wydawcy, tacy jak „Vox Media” czy „The Washington Post”, również zaczęli opracowywać własne rozwiązania. To odpowiedź na rosnący sprzeciw branży wobec wykorzystywania danych innych firm do kierowania reklam.

  • 1
„The New York Times”

„The New York Times” nie będzie wykorzystywać danych innych firm do kierowania reklam

22 maja 2020