- 1
- 1
Heineken skonstruował etui na telefon do walki z cyfrowym przeciążeniem
Heineken stworzył prototyp etui na smartfona, które ma rozwiązać problem sprawdzania powiadomień podczas spotkań towarzyskich. The Flipper automatycznie odwraca telefon ekranem do dołu, gdy zarejestruje słowa toastu „Na zdrowie”.
Urządzenie The Flipper wykorzystuje technologię wykrywania głosu. Wyszkolone przez sztuczną inteligencję narzędzie audio, połączone z robotycznym ramieniem, odwraca umieszczony w nim telefon. Robi to w momencie, gdy zarejestruje słowa „Na zdrowie” – uniwersalny sygnał, że właściciel smartfona jest na spotkaniu towarzyskim.
Marka chce w ten sposób wywołać dyskusję wokół zjawiska „phubbingu”. Oznacza ono rozpraszanie się przez media społecznościowe i ignorowania ludzi podczas spotkań offline.
Do przetestowania urządzenia Heineken zatrudnił szwedzką wynalazczynię i entuzjastkę robotyki, Simone Giertz.
– Smartfony i ich aplikacje społecznościowych są niezbędne w naszym codziennym życiu. Nawyk scrollowania mediów społecznościowych wpływa jednak na jakość naszych bezpośrednich interakcji. Bary to jedne z najlepszych miejsc do spotkań towarzyskich i nawiązywania nowych kontaktów. Dlatego pomyśleliśmy, że Flipper to zabawny sposób, aby zachęcić ludzi do wyłączenia mediów społecznościowych – mówi Nabil Nasser, globalny dyrektor marki Heineken.
The Flipper to kolejne urządzenie Heinekena do walki z cyfrowym przeciążeniem
W ubiegłym roku marka wprowadziła na rynek The Boring Phone – telefon pozbawiony wszystkich funkcji, które sprawiają, że nowoczesny smartfon jest tak rozpraszający. Urządzenia odniosły sukces sprzedażowy, udowadniając, że życie towarzyskie jest bogatsze, gdy telefonu jest mniej. Okazały się one tak popularne, że Heineken wprowadził później The Boring Mode – sposób na przekształcenie dowolnego smartfona w boring phone.
Akcję przygotowała agencja LePub.

„The Flipper” automatycznie odwraca telefon ekranem do dołu, gdy zarejestruje słowa toastu „Na zdrowie”