- 0
- 0
Tesco pracuje nad siecią dyskontów, by konkurować z Lidlem i Aldi?
Tesco pracuje nad stworzeniem sieci dyskontów – donosi „The Guardian”. Miałaby ona konkurować z Lidlem czy Aldi i zapobiegać odpływaniu klientów do tańszych rywali.
Nowa sieć dyskontowa Tesco ma oferować znacznie ograniczoną gamę produktów, na poziomie około 3 tys. artykułów. Dla porównania: w asortymencie Tesco Extra dostępnych jest 25 tys. różnych pozycji.
Według „The Sunday Times” firma zatrudniła doradców z Boston Consulting Group do pracy nad projektem. Poprosiła też wielu kluczowych dostawców o podpisanie umów o nieujawnianiu informacji.
Tesco odmówiło komentarza w tej sprawie. Na początku lutego firma zdradziła jednak, że opracowuje nowe formaty, „by lepiej obsługiwać klientów”.
Jak wynika z najnowszych danych Kantar Worldpanel, udział Aldi w brytyjskim rynku wyniósł 6,9%, co stanowi wzrost w stosunku do 6,2% rok wcześniej. Lidl zwiększył udział z 4,5% do 5% w tym samym okresie.
Z kolei sklepy takie jak Tesco, Sainsbury’s, Asda i Morrisons straciły udziały w ciągu ostatniego roku.
Źródło: www.theguardian.com