Telefon Zaufania Młodych Fundacji Itaka i marki Reserved będzie działał przez kolejny rok
  • 0
  • 4
29.07.2022

Telefon Zaufania Młodych Fundacji Itaka i marki Reserved będzie działał przez kolejny rok

W czerwcu 2021 r. Reserved wspólnie z Fundacją Itaka uruchomili Telefon Zaufania Młodych. Za jego pośrednictwem w ciągu dwunastu miesięcy odbyło się 9321 rozmów telefonicznych, 3045 rozmów na czacie i 840 konsultacji psychologicznych. Inicjatywa została przedłużona o kolejny rok, aby dalej wspierać przedstawicieli pokolenia Z, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego.

Telefon Zaufania Młodych to nie tylko telefoniczna linia wsparcia, ale także pakiet sesji online. Mamy świadomość, że jedna rozmowa często nie zaspokaja nawet podstawowych potrzeb naszych beneficjentów. Dlatego każdej osobie oferujemy możliwość pięciu spotkań z psychologiem. To jeszcze nie terapia, ale już taka liczba spotkań, która pozwala na udzielenie realnej pomocy osobie w kryzysie.

Przez ten czas pomogliśmy prawie trzynastu tysiącom osób. To fantastyczny wynik jak na Telefon, który działa od kilkunastu miesięcy. Widzimy, jak bardzo jesteśmy potrzebni. Każdego dnia bardziej. I dlatego tak bardzo cieszymy się z możliwości kontynuowania współpracy z Reserved – mówi Anna Jurkiewicz, prezes Fundacji Itaka.

Problem depresji wśród młodzieży wciąż się nasila

Ostatnie lata były szczególnie trudne. Odizolowanie, brak spotkań towarzyskich lub nawet zwyczajnej szkolnej rutyny spowodowały znaczne pogorszenie kondycji psychicznej dzieci i nastolatków. Jak mówi Izabela Świergiel z Fundacji Itaka, ogromna przeszkoda pojawia się już na etapie poszukiwania pomocy. Młodzi boją się zaufać bliskim albo bagatelizują problem. Dlatego tak ważna jest możliwość dostępu do takich kanałów wsparcia, które zapewnią komfort anonimowości.

Widzimy, że problem, na który odpowiedzieliśmy rok temu uruchamiając Telefon Zaufania Młodych, wciąż jest aktualny i istotny. Chcemy tworzyć świadomą markę, w swoich działaniach kierować się empatią i dalej wspierać takie inicjatywy. Zapotrzebowanie na wsparcie psychologiczne dla młodych jest bowiem nadal duże – wyjaśnia Rafał Gruszkiewicz, kierownik ds. komunikacji digital & PR marki Reserved.

Telefon niezmiennie będzie funkcjonował pod numerem 22 484 88 04

Dyżurują specjaliści mający wieloletnie doświadczenie. Będą dostępni pięć dni w tygodniu – od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00–20:00. Dzięki temu młode osoby będą mogły skontaktować się w najlepszym dla siebie momencie, bez osób trzecich. Kolejną formą pomocy jest cykl spotkań online. W przypadku osób nieletnich wymagać będzie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna. Niemniej jest to forma pomocy pozwalająca dogłębnie zbadać problem, a jednocześnie nieobciążająca finansowo.

Przyjęty okres realizacji wspólnych działań to 1.06.2022 do 31.05.2023. Beneficjenci mogą liczyć na:

  • telefoniczne wsparcie psychologiczne czterdzieści godzin tygodniowo;
  • bezpośrednią pomoc w formie cyklu pięciu pięćdziesięciominutowych spotkań online na osobę.

Przekłada się to na 840 godzin bezpłatnego wsparcia bezpośredniego.

Z Telefonem Zaufania Młodych najczęściej kontaktują się młodzi dorośli. To osoby, które są już pełnoletnie, ale nadal nie czują się dorosłe. To bardzo trudna grupa do zaopiekowania. Nie może już korzystać z telefonów zaufania dla dzieci, ale też nie czuje się komfortowo, kontaktując się z liniami wsparcia dla osób dorosłych. Mają 18, 19, 20 lat. Dopiero uczą się, jak być dorosłym.

Częściej na kontakt decydują się kobiety niż mężczyźni. Problemy, z którymi się do nas zgłaszają, to tematy związane z zaniepokojeniem stanem psychicznym ich samych albo ich bliskich. Pojawiają się również kwestie zdrowia fizycznego, niepełnosprawności, ale także problemy związane z przemocą w rodzinie lub w relacjach rówieśniczych – opisuje prezes Fundacji Itaka.

  • 4
Telefon Zaufania Młodych: 22 484 88 04

Telefon Zaufania Młodych: 22 484 88 04

Telefon Zaufania Młodych: 22 484 88 04
Telefon Zaufania Młodych: 22 484 88 04
Telefon Zaufania Młodych: 22 484 88 04
 

28 lipca 2022

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
28.07.2022

Kampania rekrutacyjna Nieagencji: „Nazwę stanowiska wymyślisz sobie sam/a”

W połowie lipca Nieagencja opublikowała ogłoszenie rekrutacyjne. Nie podała w nim nazwy stanowiska, lecz zapowiedziała: „Nazwę wymyślisz sobie sam/a”. Wśród wymagań, zamiast obsługi programów, wylicza odpowiedzialność, ogarnięcie i zajawkę. A co oferuje w zamian? Nie rozlicza sztywno z godzin pracy, lecz z jej efektów. Daje też możliwość prowadzenia projektów, które mają realny wpływ na otoczenie.