Targi Packaging Innovations – restart branży
  • 0
  • 21
23.09.2021

Targi Packaging Innovations – restart branży

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations odbyły się 15-16 września w Expo XXI Warszawa. W imprezie wzięło udział 3100 osób. Tegoroczna edycja targów zorganizowana została wspólnie z Festiwalem Marketingu i Druku. – To jedyny czas w roku, kiedy cała branża może się spotkać w jednym miejscu – słowa uczestniczki najlepiej oddają charakter wydarzenia.

Połączenie sił dwóch dużych graczy – Targów w Krakowie oraz OOH Magazine zaowocowało szeroką ofertą wystawienniczą oraz ciekawym programem towarzyszącym. Wydarzenie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem wystawców oraz odwiedzających. Podczas rozmów wielokrotnie podkreślali oni, jak bardzo tego typu spotkania są im potrzebne w pozyskiwaniu i utrwalaniu kontaktów, zdobywaniu wiedzy oraz czerpaniu inspiracji.

Branża targowa ze zdwojoną siłą wraca na właściwe tory. Wszyscy – organizatorzy, wystawcy, odwiedzający oraz eksperci prowadzący prezentacje w strefie WorkShops byli bardzo spragnieni branżowych wydarzeń. – Cieszę się, że ponownie mogliśmy stworzyć dogodną przestrzeń do biznesowych rozmów. Najlepszą dla nas nagrodą są gratulacje płynące od wystawców, którzy na targach pozyskali dziesiątki nowych kontaktów – podsumowuje Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie.

Potrzeba bezpośrednich rozmów jest ogromna, o czym najlepiej świadczą słowa wystawców. – Powodem decyzji o tegorocznym udziale w Targach Packaging Innovations był głód spotkań. Sprawy można załatwić poprzez komunikatory, jednak jesteśmy wychowani na spotkaniach bezpośrednich i zarówno my, jak i klienci mieliśmy już dość siedzenia. Chcieliśmy się spotkać, porozmawiać, wyjść gdzieś – to jest zupełnie inny klimat, innego typu rozmowy – podkreśla Daniel Gawryś, key account manager w Fano.

Podobnego zdania jest Artur Drożdż, specjalista ds. handlowych w Color-Press: – O udziale w targach zdecydowała przerwa spowodowana pandemią. Byliśmy już bardzo stęsknieni za spotkaniami, za atmosferą towarzyszącą wydarzeniu, za rozmowami. Poza tym Targi Packaging Innovations są dla nas zawsze bardzo atrakcyjne i lubimy na nie przyjeżdżać.

Minione miesiące wyraźnie pokazały, że pomimo szybkiej adaptacji do świata online bezpośrednie kontakty nadal pozostają bezcenne.

– Cieszymy się z udziału w wydarzeniu, z tego, że mogliśmy wrócić do życia targowego. Uważam, że największą wartością tego typu spotkań jest możliwość zaprezentowania oferty, której nie da się przedstawić przez telefon. Czasami spojrzenie na dany produkt „na żywo” otwiera oczy i stwarza pole do rozmowy
– podsumował Piotr Kuligowski, specjalista ds. handlowych w Novacode.

– Przed przyjazdem zastanawialiśmy się, czy będzie duże zainteresowanie, czy dopisze frekwencja, jednakże Targi Packaging Innovations, jak zawsze miło nas zaskoczyły ciekawymi spotkaniami, dużą ilością klientów i bardzo intersującymi rozmowami. Cieszymy się, że możemy w końcu spotkać się w cztery oczy, a nie zza ekranu komputera. – podsumowała Aleksandra Czarniecka, sale & export specialist w Etykiety.pl (Etigraf).

Wartość płynącą z bezpośrednich kontaktów podkreślali również odwiedzający. – Miło jest spotkać kogoś, z kim rozmawiało się tylko przez telefon. Z pewnością ma to duże znaczenie, dlatego takie wydarzenia zawsze w większym lub mniejszym zakresie będą potrzebne i będą funkcjonowały. Poza tym na targach można się zainspirować, poznać nowości i podpatrzeć ciekawe zastosowania – zaznaczył jeden z uczestników.

Wystawcy w pełni wykorzystywali dwa targowe dni na zaprezentowanie oferty i zbudowanie nowych relacji.
Zainteresowanie produktami na naszym stoisku jest ogromne, nie wyrabiamy się z pracą. Odwiedzają nas zarówno osoby poszukujące konkretnych rozwiązań, jak i takie, które szukają inspiracji. Dzięki rozmowom możemy poznać perspektywę i potrzeby naszych klientów – podkreślił Artur Drożdż z Color-Press.

Firmy wielokrotnie podkreślały, że siłą Targów Packaging Innovations jest to, iż są one zwierciadłem branży. – Nazwa targów – Packaging Innovations brzmi adekwatnie do tego, co dzieje się na wydarzeniu, dlatego wystawiamy się tutaj cyklicznie. Targi traktujemy jako platformę do zdobywania wiedzy, poznawania trendów, zobaczenia tego, co dzieje się na rynku i co później możemy zaadaptować w naszych opakowaniach – zaznaczył Bartosz Suski, area sales manager, Jokey Poland.

Nieodłącznym elementem Targów Packaging Innovations są wykłady w strefie WorkShops. W tym roku spotkania poprowadziło dwunastu ekspertów. Wśród nich można było spotkać m.in.:

  • Rainera Kuhna – dyrektora zarządzającego PrintCity Alliance wraz z przedstawicielami firm stowarzyszenia: PC Print, Weilburger oraz Graphics – omawiającego temat „Sustainable premium packaging”,
  • Mikołaja Maślińskiego – prezesa zarządu spółki Maśliński Law & Consulting – przedstawiającego temat „Rozszerzona odpowiedzialność producenta w świetle projektowanych przepisów. Czy czeka nas rewolucja na rynku opakowań?”,
  • Ireneusza Korczyńskiego ze Studia Ikar, przybliżającego zagadnienie „Promocja marki przez branding”.

Pierwszego dnia targów wręczono nagrody w 10. edycji konkursu Strefa Studenta. Celem jest stworzenie szansy młodym, zdolnym projektantom, którzy stawiają pierwsze zawodowe kroki. Udział w Packaging Innovations umożliwia im poznanie przedstawicieli kluczowych firm na rynku, które poszukują młodych talentów. Głosem jury w tegorocznym konkursie Strefa Studenta zwyciężyli:

  • w kategorii Wrażenie – Gabriela Żełudziewicz, prezentująca opakowanie na czekoladę „Cre-ate chocolate”;
  • w kategorii Funkcjonalność i Forma – Gabriela Skrobacka, prezentująca OKres Box – opakowanie na środki higieniczne;
  • w kategorii Szata Graficzna – Michalina Garnik, prezentująca opakowanie na miód z funkcją pop-upu.

Dodatkowo w kategorii Wrażenie wyróżnienie otrzymał Wojciech Zabel, prezentujący „Hair Bands – Seria opakowań na gumki do włosów”.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 21
Targi Packaging Innovations – restart branży

Targi Packaging Innovations – restart branży

23 września 2021

22 września 2021