Targi Packaging Innovations – pandemia zmieniła rynek opakowań
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 5
17.09.2020

Targi Packaging Innovations – pandemia zmieniła rynek opakowań

Silny i dynamiczny rozwój e-commerce stał się czynnikiem napędzającym rozwój branży, w tym opakowań z tworzyw sztucznych. Zgodnie jednak z europejską strategią na rzecz tworzyw sztucznych do 2030 r. wszystkie plastikowe opakowania mają podlegać recyklingowi. Do tego należy jeszcze dodać zmiany konsumenckie, które wyraźnie zarysowały się w ostatnich miesiącach. Jak odnaleźć się w nowych realiach? Jak wyróżnić firmę spośród konkurencji? Na te pytania odpowiedzi można szukać w strefie WorkShops Targów Packaging Innovations.

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Negatywne skutki pandemii odczuły wszystkie branże przemysłowe, w tym również producenci i dystrybutorzy opakowań. W zaledwie kilka miesięcy zmieniły się nawyki konsumentów. Lockdown oraz okres wakacji w większości firm był czasem stagnacji. Nie można jednak dłużej czekać. Pora odmrozić biznes i zacząć działać.

Sytuacja na świecie spowodowała wiele strat, ale stworzyła też nowe okazje, które część firm z sukcesem wykorzystuje. Na znaczeniu zyskał eksport krajowych opakowań, ponieważ przedsiębiorstwa utraciły ich dopływ z Chin, Niemiec, Czech czy Słowacji. Rodzime firmy coraz częściej przejmują krajowe kontrakty realizowane przez zagranicznych producentów. Choć dane dotyczące importu są mniej optymistyczne niż eksportu, można zaryzykować stwierdzenie, że sytuacja powoli wraca do normy.

Wielu przedsiębiorców nie może sobie pozwolić na dalszy przestój. Udział w Targach Packaging Innovations jest okazją do odbudowania pozycji na rynku. Wydarzenie daje szansę nawiązania cennych kontaktów, które szczególnie teraz są na wagę złota.

Od pierwszej edycji ważnym elementem targów są spotkania ze specjalistami w strefach WorkShops. W tym roku większość poruszanych tematów dotyczyć będzie ekologii. Swój udział potwierdził m.in. Konrad Nowakowski z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań. Odpowie on na pytanie, czy papier jest synonimem ekologicznego opakowania oraz w pigułce przedstawi przepisy prawne UE, w tym:

  • nowe regulacje unijne,
  • strategię gospodarki obiegu zamkniętego,
  • strategię na rzecz tworzyw sztucznych,
  • rozszerzoną odpowiedzialność producenta,
  • ekomodulację,
  • PlasticTax.

Wśród gości spotkamy także Krzysztofa Hornickiego z firmy Interseroh Polska. Ekspert omówi gorący temat, czyli ekoprojektowanie opakowań jako praktyczne narzędzie wdrażania ROP w Polsce. Adam Fotek z J.S. Hamilton opowie o wymaganiach zdrowotnych dla opakowań do kontaktu z żywnością, w tym opakowań ekologicznych.

Osoby, które poszukują porad dotyczących sprzedaży produktu, z pewnością zainteresuje prezentacja specjalisty z dziedziny marketingu zakupowego. Robert Sieńko z firmy 3m Projekt zatytułował swoje wystąpienie: „Mamy już super opakowanie i co dalej? O tym jak pokazywać produkty w punkcie sprzedaży tak, aby jak najlepiej wyeksponować ich opakowanie. Best practices w materiałach POS z rynku polskiego i europejskiego”.

To tylko część z tematów, które prezentowane będą przez dwa dni w strefach WorkShops.

Drugiego dnia targów odbędzie się sesja specjalna: Zrównoważone zarządzanie opakowaniami – producent, konsument, edukacja, ekoprojektowanie. W dyskusji o barierach i wyzwaniach związanych z ekoprojektowaniem opakowań (głównie z tworzyw sztucznych) udział wezmą eksperci reprezentujący głównych producentów, organizacje pozarządowe oraz przedstawiciele nauki.

Wysłuchamy panelistów z:

  • Akademii Górniczo-Hutniczej,
  • Centrum UNEP/GRID Warszawa – Zakładu Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska,
  • Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju Innovo,
  • Stowarzyszenia Producentów Tworzyw Sztucznych – Plastics Europe Polska,
  • przedsiębiorstwa branży chemicznej Synthos.

Podczas sesji zostaną zaprezentowane wyniki projektu Erasmus PackAlliance oraz propozycje monitorowania GOZ wypracowane podczas przeprowadzanego projektu OtoGOZ (Gospostrateg). Projekt jest realizowany przez konsorcjum: Ministerstwo Rozwoju, IGSMiE PAN, GUS, UEK.

Udział w targach zapowiedziały już firmy oferujące opakowania i etykiety dla branży m.in. kosmetycznej, spożywczej, farmaceutycznej czy chemicznej. Prezentowane będą m.in. opakowania kartonowe, termoformowane, typu doypack, ekologiczne rPET-y oraz etykiety termokurczliwe, papierowe i foliowe.

Zespół Targów Packaging Innovations zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w porozumieniu z Polską Izbą Przemysłu Targowego opracował szczegółowe zasady bezpieczeństwa. Przy wejściu wprowadzony zostanie obowiązkowy, każdorazowy pomiar temperatury. W tym roku bilety dostępne będą online. Osoby, które nie zdążą się zarejestrować, będą mogły to zrobić na miejscu, logując się przy specjalnych monitorach postawionych w lobby. Na targach obowiązywać będzie dystans społeczny, nakaz noszenia maseczek lub przyłbic. Organizatorzy umożliwią ich zakup na miejscu.

Targi Packaging Innovations odbędą się 24–25 września w Expo XXI Warszawa. Można się na nie zarejestrować na stronie packaging2020.exposupport.pl/visitor/.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 5
Targi Packaging Innovations 2020

Targi Packaging Innovations 2020

17 września 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
17.09.2020

Allegro zdominowało polski rynek e-commerce – pokazuje badanie Inquiry

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się od wielu lat, ale do niedawna nie odgrywał znaczącej roli w polskim handlu. W czasie pandemii, kiedy często jedyną możliwością były zakupy online, sklepy internetowe przeżyły prawdziwe oblężenie. Nastąpiło radykalne przyspieszenie rozwoju e-commerce. Marki sklepów internetowych w Polsce monitorowane są w badaniu YouGov BrandIndex przez firmę Inquiry. Niekwestionowanym liderem okazuje się Allegro.