Targi Packaging Innovations – bezpieczny powrót do gry
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 5
8.09.2020

Targi Packaging Innovations – bezpieczny powrót do gry

Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Polska branża opakowań stanęła przed nowymi wyzwaniami, którym musi szybko sprostać, aby utrzymać swoją pozycję. Rozwiązaniem może być udział w Targach Packaging Innovations, które odbędą od 24 do 25 września w Expo XXI Warszawa. Jaka będzie tegoroczna edycja?

Negatywne skutki pandemii odczuły wszystkie branże przemysłowe, w tym również producenci i dystrybutorzy opakowań. W zaledwie kilka miesięcy zmieniły się nawyki konsumentów, które dla jednych są szansą, dla drugich zagrożeniem. Lockdown oraz okres wakacji w większości firm był czasem stagnacji. Nie można jednak dłużej czekać. Pora odmrozić biznes i zacząć działać.

Sytuacja na świecie spowodowała wiele strat, ale stworzyła również nowe okazje, które część firm z sukcesem wykorzystuje. Na znaczeniu zyskał eksport krajowych opakowań, ponieważ przedsiębiorstwa utraciły dopływ opakowań z Chin, Niemiec, Czech czy Słowacji. Rodzime firmy coraz częściej przejmują krajowe kontrakty realizowane przez zagranicznych producentów. Choć dane dotyczące importu są mniej optymistyczne niż eksportu, można zaryzykować stwierdzenie, że sytuacja powoli wraca do normy.

Wielu przedsiębiorców nie może sobie pozwolić na dalszy przestój. Udział w Targach Packaging Innovations jest okazją do odbudowania pozycji na rynku. Targi dają szansę nawiązania cennych kontaktów, które szczególnie teraz są na wagę złota. Wiele firm szuka sposobu na zaprezentowanie swojej oferty i szybkie znalezienie klientów. Nie jest to łatwe, ponieważ spotkania biznesowe są utrudnione. Częsty powód to brak właściwej przestrzeni, która spełniałaby warunki zgodne z obostrzeniami sanitarnymi.

Targi wychodzą z pomocą, ponieważ obiekty Expo XXI Warszawa spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Pracownik delegowany na wydarzenie w bezpiecznym, sprawdzonym miejscu może odbyć wiele spotkań. Zamiast kilku niepewnych delegacji, które generują koszty, wystarczy jedno spotkanie w dostosowanym do tego miejscu.

Na rynku przetrwają firmy, które szybko odpowiedzą na potrzeby konsumentów, właściwie wykorzystają czas i wyróżnią się spośród konkurencji. Targi Packaging Innovations to dla nich duża szansa na zdobycie rozgłosu oraz przestrzeń do zaprezentowania nowych rozwiązań.

Udział zapowiedziały firmy oferujące opakowania i etykiety dla branży m.in. kosmetycznej, spożywczej, farmaceutycznej czy chemicznej. Prezentowane będą m.in. opakowania kartonowe, termoformowane, typu doypack, ekologiczne rPety oraz etykiety termokurczliwe, papierowe i foliowe. Tegoroczne wydarzenie z pewnością będzie inne, ale nie oznacza to, że mniej korzystne dla uczestników.

Zespół Targów Packaging Innovations zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego i w porozumieniu z Polską Izbą Przemysłu Targowego opracował szczegółowe zasady bezpieczeństwa. Przy wejściu wprowadzony zostanie obowiązkowy, każdorazowy pomiar temperatury. W tym roku bilety dostępne będą online.

Osoby, które nie zdążą się zarejestrować, będą mogły kupić bilet na miejscu, logując się przy specjalnych monitorach postawionych w lobby. Wystarczy zarejestrować się na stronie, wypełnić ankietę epidemiologiczną, a w dniu targów bezdotykowo zeskanować pobrany bilet.

Obowiązkowa elektroniczna rejestracja i system automatycznego zliczania wchodzących i wychodzących nie powinien znacząco wpłynąć na czas oczekiwania na wejście na targi. Strefa w lobby zostanie tak zorganizowana, aby zminimalizować liczbę osób przebywających w jednym miejscu. Wystawcy przed podjęciem działań handlowych będą zobligowani do dezynfekcji rąk lub nałożenia rękawiczek ochronnych.

Obsługa zadba o regularną dezynfekcję często dotykanych elementów infrastruktury, tj. poręczy, guzików w windach, klamek, elementów stoisk. Na targach obowiązywać będzie dystans społeczny, nakaz noszenia maseczek lub przyłbic. Organizatorzy umożliwią ich zakup na miejscu.

Na uwagę zasługuje wentylacja obiektu, w 100% wymieniająca powietrze na świeże. Pracownicy obiektu regularnie czyszczą filtry w centrach wentylacyjnych specjalnymi środkami biobójczymi. W przestrzeniach wspólnych staną dezynfekatory.

– Po wielu tygodniach intensywnych przygotowań do organizacji targów w nowych warunkach sanitarnych możemy powiedzieć, że jesteśmy gotowi na przyjęcie gości w Expo XXI Warszawa – mówi Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie, wyłącznego organizatora Targów Packaging Innovations.

6 czerwca branża targowa została odmrożona. Od tego czasu możliwa jest organizacja m.in. targów. 24 lipca weszło w życie rozporządzenie ministerialne znoszące kolejne obostrzenia. Zgodnie z ustawą na targach, kongresach, konferencjach będzie mogła przebywać jedna osoba na 2,5 m2. Zostanie również zmniejszony dystans społeczny między gośćmi – z 2 do 1,5 m. Oznacza to, że liczba uczestników Targów Packaging Innovations może być podobna jak w latach ubiegłych.

Organizator zapewnia, że odwiedzenie targów nie wiąże się z większym ryzykiem niż wyjście na kolację do restauracji czy kawę do kawiarni. Życie społeczno-kulturalne wróciło do normy. Chodzimy na spacery do parku, odpoczywamy na plażach i górskich szlakach. Spotykamy się z rodzinami i przyjaciółmi. Najwyższy czas, aby odmrozić również życie zawodowe. Tym bardziej, że branża opakowań stoi przed ogromnymi wyzwaniami.

Zasady bezpieczeństwa na Targach Packaging Innovations dostępne są na stronie packaginginnovations.pl/pl/aktualnosci/bezpieczne-targi.html

Na Targi Packaging Innovations można się zarejestrować na stronie packaging2020.exposupport.pl/visitor/

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 5
Targi Packaging Innovations 2020

Targi Packaging Innovations 2020

8 września 2020

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
8.09.2020

Aktywizm marek budzi emocje. Konsumenci podzieleni w sprawie tęczowych logotypów – badanie Wavemakera

Angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów – pokazuje badanie firmy Wavemaker. Przeważają zwolennicy aktywizmu, którzy twierdzą, że firmy też muszą brać odpowiedzialność za to, jak wygląda świat. Negatywnie usposobieni (mniejszość, ale istotna) uważają, że firmy powinny skupić się na produktach, a aktywizm postrzegają jako działanie dla zysku.

7 września 2020