TalentMedia kupuje Gamellon. Razem z LifeTube tworzą grupę LTTM
  • 1
  • 2
7.10.2019

TalentMedia kupuje Gamellon. Razem z LifeTube tworzą grupę LTTM

Zgodnie z zawartą 7 października umową spółka TalentMedia (należąca do holdingu Mediacap) przejmuje 100 proc. udziałów firmy Gamellon. Wspólnie, razem z LifeTube, spółki tworzą grupę LTTM. W jej skład wchodzą również dwie nowo powstałe marki: HubYT, czyli kreator kampanii z youtuberami oraz Mellon Media – spółka produkująca wideo i własne formaty na YouTube.

Po tej transakcji w LTTM znajduje się 62% rynku (udział w przychodach sieci partnerskich w Polsce). LTTM zrzesza łącznie 835 kanałów YouTube mających w sumie 191 mln subskrypcji, prawie miliard wyświetleń miesięcznie (994 mln) i 9616 lat oglądania.

Oznacza to, że materiały wideo publikowane w tej sieci generują średnio 384 nowe wyświetlenia i 32,5 godziny czasu oglądania (watchtime) co sekundę. W sieci znajdują się zarówno początkujący twórcy, jak i najpopularniejsze gwiazdy. Co drugi (45%) z twórców z top 100 najpopularniejszych youtuberów w Polsce współpracuje z LTTM.

Po zakupie sieci Gamellon oraz utworzeniu dwóch nowych podmiotów postanowiliśmy stworzyć parasolową markę LTTM. Dzięki temu zachowujemy wszystkie podmioty w grupie i jasno określamy kompetencje każdej ze spółek oraz dobitnie określamy naszą pozycję na rynku. Na ten moment to sześć marek, które są liderami w swoich kategoriach i nie stanowią dla siebie konkurencji.

Naszą misją jest profesjonalizacja branży, edukacja w zakresie influencer marketingu oraz wspieranie całego środowiska twórców internetowych. W związku z silnym rozwojem rynku, który obserwujemy, i intensywnym progresem naszych marek przewidujemy wzrost przychodów grupy o kilkadziesiąt procent z roku na rok – mówi Krystian Botko, CEO LTTM.

Na konferencji prasowej zapowiedziano również wprowadzenie na polski rynek nowej, autorskiej technologii opracowanej przez LifeTube i TalentMedia. HubYT – bo pod taką nazwą funkcjonować będzie zapowiadana spółka – będzie zautomatyzowanym i samoobsługowym kreatorem kampanii z youtuberami. Narzędzie obecnie znajduje się w fazie beta i jest testowane przez wybranych klientów i influencerów.

HubYT to pierwszy na rynku kreator kampanii z twórcami wideo. Będzie czymś zdecydowanie więcej niż tylko platformą umożliwiającą znalezienie odpowiedniego twórcy do współpracy. HubYT pokieruje całym procesem planowania kampanii oraz pozwoli na mierzenie jej efektów w czasie rzeczywistym.

Technologia, którą stworzyliśmy, odpowiada na rozwijającą się potrzebę współpracy marek z mikroinfluencerami. Także na coraz większe wymagania klientów w związku z usprawnieniem procesu realizacji kampanii wideo – komentuje Lidija Vukić, managing partner w LTTM odpowiedzialna za HubYT.

W ramach LTTM powołano również nową spółkę Mellon Media. Będzie ona produkować wideo oraz tworzyć nowe kanały i własne formaty na YouTube. Rozwijaniem spółki zajmie się Adam Semik, dotychczasowy CEO firmy Gamellon.

Zarząd LTTM tworzą: Krystian Botko (CEO), Paweł Stano (VP), Lidija Vukić (MP odpowiedzialna za rozwój HubYT), Piotr Łuczak (MP odpowiedzialny za rozwój agencji TalentMedia), Kamil Bolek (CMO).

W skład grupy LTTM wchodzą:

  • TalentMedia – agencja influencer marketingu,
  • LifeTube – sieć partnerska YouTube,
  • HubYT – kreator kampanii z youtuberami,
  • Mellon Media – producent wideo, nowych kanałów i formatów na YouTube,
  • Glow – marka wyspecjalizowana w beauty, fashion i lifestyle’u,
  • Gamellon – marka wyspecjalizowana w gamingu.

7 października 2019