„Tabu na ławę”, czyli otwarcie o okresie w kampanii Fundacji Akcja Menstruacja
  • 0
  • 3
7.06.2021

„Tabu na ławę”, czyli otwarcie o okresie w kampanii Fundacji Akcja Menstruacja

Wraz z oficjalnym otwarciem restauracji po lockdownie wystartowała kampania „Tabu na ławę – otwarcie o okresie”, zorganizowana przez Fundację Akcja Menstruacja. W działania włączyły się wybrane restauracje z całej Polski.

Pojawiły się w nich broszury informacyjne dotyczące tabu związanego z menstruacją. W broszurach znajduje się kod QR przenoszący do strony fundacji, na której można dowiedzieć się więcej na temat okresowego tabu. Dodatkowo fundacja przygotowała plakaty, w których można umieścić środki menstruacyjne dostępne dla klientów restauracji, a także „podpastniki”. To serwetniki, w których tym razem zamiast serwetek pojawiły się podpaski. Celem akcji jest normalizacja obecności środków menstruacyjnych w miejscach publicznych oraz przełamanie okresowego tabu.

Jak podaje Kulczyk Foundation:

  • 41% kobiet nie rozmawiało w rodzinnym domu o okresie,
  • 37% kobiet dba, by nikt nie zobaczył ich idących ze środkami menstruacyjnymi do łazienki,
  • 33% kobiet pilnuje, by nikt nie wiedział, że mają okres.

Nic nie cieszy nas teraz tak bardzo, jak powrót do normalności. I choć wszyscy mamy już dość swoich mieszkań, to jedna rzecz jest w nich niezastąpiona: komfort – mówi Paulina Wasiluk z Fundacji Akcja Menstruacja.

Dla osób menstruujących komfort w miejscach publicznych nie istnieje. Trudno nawet o sam dostęp do środków higienicznych. Mamy rok 2021, a okres to dalej słowo zakazane, dla niektórych nawet mrożące krew w żyłach. To najwyższa pora zburzyć bariery, które powstrzymują nas przed zaakceptowaniem procesu fizjologicznego dotyczącego połowy populacji. Prawie każda z nas przeżyła sytuację, w której miesiączka zaskoczyła ją poza domem. Przemycanie podpasek w rękawie, ciche otwieranie podpaski, tak żeby nikt nie dowiedział się, że to właśnie okres. To nasza rzeczywistość. To kultura, w której zostaliśmy wychowani – dodaje Emilia Kaczmarek.

Autorki kampanii twierdzą, że tabu może powodować nie tylko poczucie wstydu, ale także wpływać na zdrowie psychiczne i komfort pracy czy nauki. Czasami może nawet wiązać się z rezygnacją z edukacji lub możliwości rozwoju, a zatem równego startu w dorosłym życiu lub miejscu pracy. Jednym ze sposobów na przełamanie tabu jest włączenie tematu menstruacji do codziennych rozmów oraz widok środków menstruacyjnych w przestrzeni publicznej. Otwarcie restauracji było świetnym pretekstem na otwarcie się na rozmowy o okresie.

Fundacja Akcja Menstruacja walczy z ubóstwem menstruacyjnym i okresowym tabu. Działa w szkołach na terenie całej Polski, tworzy Punkty Pomocy Okresowej, czyli miejsca, w których dostępne są środki menstruacyjne. Koordynuje też akcję „Padsharing” polegającą na łączeniu osób potrzebujących z osobami, które chcą im zasponsorować zapas produktów higienicznych. Za swoje działania założycielki Akcji Menstruacja zostały wyróżnione na liście 50 śmiałych kobiet „Wysokich Obcasów” w 2020 r.

Przygotowaniem strategicznym i kreatywnym kampanii zajęła się Fundacja Akcja Menstruacja oraz właścicielki dwóch agencji reklamowych: Katarzyna Szybowska z Qka Creative i Anna Ledwoń-Blacha z More Bananas. Dodatkowej pomocy udzieliła Izabela Polańska-Sitarek. Kampania „Tabu na ławę” nie jest ograniczona czasowo. Mogą do niej dołączyć wszystkie chętne restauracje. Dotychczas w akcję włączyły się:

  • Avocado Spot z Gdańska,
  • Bar Wozownia z Warszawy,
  • kawiarnia Czyżyk z Krakowa.
  • 3
otwarcie o okresie

Fundacja Akcja Menstruacja zachęca, by mówić otwarcie o okresie

7 czerwca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.06.2021

Druga edycja bezpłatnej konferencji Online Marketing Day już 11 czerwca

11 czerwca odbędzie się druga edycja Online Marketing Day. To bezpłatna konferencja w trybie zdalnym o digital marketingu. Wszystkie prelekcje dotyczyć będą skutecznych treści w SEO, content marketingu, sklepach internetowych, a także reklamach Google Ads, Facebook oraz Instagram. Wydarzenie organizowane przez Semstorm jest akredytowane przez DIMAQ, a IAB Polska objęło nad nim patronat honorowy.

2 czerwca 2021