Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół wewnętrznych nośników reklamowych AMS
  • 0
  • 1
23.05.2022

Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół wewnętrznych nośników reklamowych AMS

AMS i CitiesAI wdrożyły nowy standard pomiaru ruch wokół nośników indoor. Wykorzystuje on setki tysięcy zdjęć analizowanych przez sztuczną inteligencję.

Do niedawna wiedza na temat natężenia ruchu w galeriach i centrach handlowych ograniczała się niemal wyłącznie do liczby wejść do obiektu. Nie obejmowała tego, jak klienci poruszają się wewnątrz danej galerii. Tę właśnie lukę ma wypełniać rozwiązanie zastosowane przez AMS we współpracy z firmą badawczą CitiesAI. Dostarcza ono precyzyjnej wiedzy na temat wielkości ruchu na poszczególnych kondygnacjach i w konkretnych miejscach centrum handlowego. W tym w bezpośrednim sąsiedztwie pojedynczego nośnika digital indoor AMS.

Oprócz tego zastosowany pomiar dostarcza podstawowych danych o:

  • demografii, czyli informacji o płci i grupie wiekowej odwiedzających,
  • rozkładzie ruchu w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia.

Co ważne, jest to ustandaryzowany pomiar z różnych galerii handlowych. Pozwala porównywać ruch w poszczególnych porach i dniach tygodnia w różnych obiektach, w tym w wielu sklepach tej samej marki w różnych galeriach.

Zyskujemy wiedzę o wolumenie przejść obok pojedynczych nośników w danej galerii handlowej. Co więcej, wiedza ta obejmuje nie tylko liczbę konsumentów, którzy znaleźli się w zasięgu nośnika o danej porze dnia, lecz również ich wiek i płeć. Jeśli dodamy do tego możliwości ekstrapolowania danych na różne obiekty, łatwo zrozumieć, jak zaawansowane i nowatorskie narzędzie zyskują reklamodawcy – tłumaczy Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS.

Dzięki badaniom, które wdrożyliśmy wspólnie z AMS, zaczynamy lepiej rozumieć, co dzieje się w galeriach handlowych, jak tak naprawdę zachowują się konsumenci, jak bardzo i w których lokalizacjach pracują poszczególne nośniki reklamowe. To wiedza, która pozwala optymalizować kampanie w indoorze – mówi Piotr Ejdys, founder w CitiesAI.

Dzięki wdrożeniu badania można otrzymać precyzyjne informacje odnoszące się do konkretnego nośnika sieci digital indoor AMS w danej galerii

Przykładowe dane:

  • średnia dzienna liczba przejść wokół nośnika,
  • średnia godzinowa liczba przejść,
  • średnia liczba przejść w dni robocze,
  • średnia liczba przejść w weekendy,
  • suma przejść w czasie całej kampanii.

Wszystkie dane są dostępne w podziale na płeć i grupę wiekową konsumentów. Są też filtrowane przez dowolnie wybrany zakres dni i porę dnia.

Podstawą metodologii badania jest wykonywanie bardzo dużej liczby zdjęć korytarzy galerii handlowych w sposób zautomatyzowany – nawet jednego zdjęcia na sekundę. Na jedną sesję badawczą, obejmującą np. dwa dni pomiarów, składa się nawet 60 tys. zdjęć.

Nieostre fotografie są automatycznie usuwane, a reszta przetwarzana przez autorskie rozwiązanie CitiesAI oparte na cloud computingu i sztucznej inteligencji. Rozwiązania te rozpoznają, czy dany obiekt na konkretnym zdjęciu jest człowiekiem. Jeśli tak, sztuczna inteligencja przypisuje postać do płci i jednej z pięciu grup wiekowych. Zastosowane w badaniu narzędzie pozwala bowiem ocenić pozycję osoby i jej odległość od nośnika – mówi Robert Migas-Mazur, data scientist w CitiesAI.

Wszystkie zastosowane w badaniach procedury, przede wszystkim analiza dużej liczby zdjęć, są zgodne z obowiązującym prawem w zakresie ochrony danych osobowych. Proces analizy zdjęć i dostępu do nich nadzorowany jest przez inspektora danych osobowych RODO.

Badania przeprowadzono w pięciu galeriach handlowych:

  • Sadyba Best Mall (Warszawa)
  • Galeria Łomianki (Łomianki)
  • Bonarka City Center (Kraków)
  • Alfa Centrum (Białystok)
  • CH Auchan (Bydgoszcz)

To początek prac nad zaawansowanym modelem badawczym, który w przyszłości ma szansę objąć całą sieć nośników indoorowych AMS.

  • 1
Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół nośników indoor AMS

Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół nośników indoor AMS

 

23 maja 2022

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.05.2022

Canpol Babies rusza z cyklem wideo, który poprowadzi Anna Dereszowska

Każda mama wie, jak trudno podejmować decyzje w kwestiach związanych z wychowaniem dziecka. Rady płynące zewsząd sprawiają tylko, że tracimy pewność siebie. Seria wideo w kanale YouTube Canpol Babies ma uspokoić mamy. W jaki sposób? Poprzez konsultacje ze specjalistami i lekką formę programu. Ma on uświadomić mamom, że to one wiedzą, co najlepsze dla ich dziecka. Cykl wideo poprowadzą Anna Dereszowska i Justyna Kozłowska.

22 maja 2022

20 maja 2022