Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną z wykorzystaniem Tik Toka i chatbotów
  • 0
  • 3
26.06.2020

Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną z wykorzystaniem Tik Toka i chatbotów

„Dzięki Tobie!” to hasło przewodnie kampanii, która zachęca do wstępowania w szeregi wolontariatu. Do udziału zachęcają sami beneficjenci. W osiąganiu celów ogólnopolskiej kampanii ma pomóc m.in. współpraca z aplikacją TikTok oraz wdrożenie chatbota.

„Dzięki Tobie odzyskałem wiarę w ludzi” – przekonuje pan Bogusław zmagający się z niepełnosprawnością. „Dzięki Tobie uwierzyłam w siebie” – mówi Ola, podopieczna Akademii Przyszłości. Organizatorzy kampanii rekrutującej wolontariuszy oddali głos osobom, których życie zmieniło się dzięki udziałowi w obu programach społecznych. Ma to pokazać, jak doniosła rola czeka osoby decydujące się wstąpić w szeregi Szlachetnej Paczki lub Akademii Przyszłości. By w kolejnych edycjach obu programów potrzebujący mogli otrzymać właściwe wsparcie, potrzeba łącznie ponad 12 tys. wolontariuszy.

W kampanii głównymi kanałami komunikacji w social media są fan page’e Paczki i Akademii na Instagramie i LinkedIn oraz grupa wolontariuszy na Facebooku.

Użytkownicy Facebooka mogą korzystać z nakładek na zdjęcia profilowe oraz z pomocy paczkowego chatbota. Program pomaga przejść na stronę formularza rekrutacyjnego i znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Rozpoczynając konwersację z chatbotem, można także wypełnić krótki test ułatwiający wybór jednej z dostępnych w wolontariacie ról:

  • lidera odpowiadającego za przebieg programu na danym obszarze,
  • SuperW, czyli wolontariusza pracującego bezpośrednio z rodziną ze Szlachetnej Paczki lub dzieckiem z Akademii Przyszłości.

Szlachetna Paczka otworzyła swój oficjalny kanał na TikToku i zainicjowała challenge #dziękitobie. Krótkie materiały wideo realizowane przez wolontariuszy programu mają zachęcać społeczność tiktokerów do okazywania wzajemnej wdzięczności, otwierać na ludzi – również tych potrzebujących – i przekonywać do idei bezinteresownej pomocy. Zaangażowanie w akcję planują influencerzy i ambasadorzy Szlachetnej Paczki. Swoje materiały nagrali już m.in. Matteo Brunetti, Wit Kasperek i Jędrzej Taranek.

W ramach akcji na terenie całego kraju dystrybuowane są plakaty i ulotki informujące o wolontariacie. Key visual kampanii, kontynuujący zeszłoroczną komunikację w duchu „Dzięki Tobie”, powstał z udziałem beneficjentów Paczki i Akademii. Tych, którzy otrzymali wsparcie w poprzednich edycjach programów.

Głównym kanałem komunikacji i równocześnie narzędziem służącym do rekrutacji wolontariuszy obu programów jest strona szlachetnapaczka.pl/superw/. Zainteresowani mogą zapoznać się na niej ze wszystkimi szczegółami dotyczącymi poszczególnych ról w wolontariacie.

W zeszłym roku kampania rekrutacyjna „Dzięki Tobie” odbiła się szerokim echem  w mediach tradycyjnych i społecznościowych. W okresie od czerwca do października 2019 r., kiedy to trwała kampania, w mediach tradycyjnych pojawiło się ponad 2300 publikacji na temat Szlachetnej Paczki. Łącznie wygenerowały one dotarcie na poziomie niemal 72 mln zł, o ekwiwalencie reklamowym przekraczającym 8 mln zł.

Partnerami Paczki są Onet, RMF oraz Grupa TVN. Wsparcie strategiczne działaniom Szlachetnej Paczki zapewnia Bank BNP Paribas. Partnerem strategicznym projektu Akademia Przyszłości jest TK-Maxx.

  • 3
Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną

Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną z wykorzystaniem Tik Toka i chatbotów

Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną

Do udziału w wolontariacie zachęcaja sami beneficjenci

Szlachetna Paczka rozpoczyna kampanię rekrutacyjną

Organizatorzy kampanii rekrutującej wolontariuszy oddali głos osobom, których życie zmieniło się dzięki udziałowi w obu programach społecznych

26 czerwca 2020