Szef marketingu eBay: praca kreatywna agencji została przyćmiona przez mierzalność internetu
  • 0
  • 1
5.07.2018

Szef marketingu eBay: praca kreatywna agencji została przyćmiona przez mierzalność internetu

Agencje kreatywne muszą się obudzić i udowodnić wartość tego, co robią – uważa Dan Burdett, chief marketing innovation officer firmy eBay. Podczas festiwalu Cannes Lions mówił o tym, że tradycyjna praca kreatywna została przyćmiona przez kanały cyfrowe.

Działania digital są oparte na danych i skoncentrowane na wiązaniu własnych efektów z bezpośrednimi zyskami firm. Potrafią dostarczać liczb. Wobec tego priorytetem reklamodawców stała się efektywność.

Czy to znaczy, że kanały cyfrowe są lepsze od innych? Nie, są tylko najlepiej mierzalne – tłumaczył Burdett.

Zwracał też uwagę, że pragnienie mierzalności przestawiło listę zadań marketingowych w sposób niekoniecznie dobry dla marek. Tradycyjna praca nad brandingiem została zepchnięta na dalszy plan, bo trudno jest udowodnić jej wartość, nawet w dłuższej perspektywie.

Tymczasem mierzenie efektywności kreacji jest co najmniej równie ważne, jak mierzenie efektywności mediów. eBay nie szczędzi sił i środków, żeby opanować to zagadnienie. Tyle że, jak dodał przedstawiciel firmy, nie widać, by podobnie robiły agencje kreatywne.

Branża mediowa dużo lepiej wywiązała się z zadania, jakim jest wykazanie wartości własnej pracy z perspektywy finansowej. Agencje reklamowe od tego nie uciekną – uważa Dan Burdett. Muszą się obudzić i zacząć dowodzić wartości tego, co robią.

Źródło: www.warc.com

  • 1

Dan Burdett, chief marketing innovation officer w eBay

Janusz Kamiński

1 tydzień temu

Duży artykuł. :)))

5 lipca 2018

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 1
5.07.2018

Raport rynku świadczeń pozapłacowych – „Drogowskaz motywacyjny 2018” Sodexo

Kwoty przeznaczane przez firmy na świadczenia pozapłacowe niezmiennie rosną. Pokazuje to ich rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu pracowników. Pracodawcy coraz częściej wychodzą poza standard oferowanych korzyści. Dostrzegają potrzebę informowania o finansowej wartości świadczeń jako elemencie całkowitego wynagrodzenia – pokazuje „Drogowskaz motywacyjny 2018” Sodexo Benefits and Rewards Services.