„Nie mieli szans” – spot kampanii społecznej „Tiry na tory”
  • 1
  • 1
12.12.2019

„Nie mieli szans” – spot kampanii społecznej „Tiry na tory”

Ruszyła kolejna odsłona kampanii „Tiry na tory”. W jej ramach Instytut Spraw Obywatelskich od 1996 r. domaga się zmniejszenia liczby tirów na polskich drogach poprzez zwiększenie przewozu towarów koleją.

Spot zatytułowany „Nie mieli szans” pokazuje tragedię, jaka często ma miejsce na polskich drogach. Rodzina z dwojgiem dzieci podróżuje samochodem osobowym. Umila sobie czas, grając wspólnie w zagadki. Zabawę przerywa wypadek z udziałem tira.

Od 1996 r. Instytut Spraw Obywatelskich prowadzi kampanię „Tiry na tory”. Domaga się zmniejszenia liczby tirów na polskich drogach poprzez zwiększenie przewozu towarów koleją. Im mniej tirów, tym mniej wypadków – uważają inicjatorzy akcji.

Nie chodzi nam o przeniesienie wszystkich tirów, ale takich, które tylko przejeżdżają przez nasz kraj w tzw. tranzycie. Jesteśmy za wdrożeniem w transporcie zasad: „użytkownik płaci” i „zanieczyszczający płaci”.

Uważamy, że przenoszenie kosztów leczenia ofiar wypadków, hałasu i spalin na społeczeństwo jest niesprawiedliwe. „Tiry na tory” to mniej wypadków, mniej korków, mniej smogu. „Tiry na tory” to więcej bezpiecznych dróg, więcej zaoszczędzonego czasu, więcej czystego powietrza – mówi koordynator kampanii, Piotr Skubisz z Instytutu Spraw Obywatelskich.

Prezentując szczególny wycinek drogowej codzienności, spot ma zwrócić uwagę na szerszy problem: bezpieczeństwa i transportu drogowego w Polsce. Jak dodaje Piotr Skubisz, celem jest przeniesienie dyskusji z forów internetowych na forum publiczne.

Kampania obejmuje emisję filmu w Internecie. W przyszłym roku planowana jest także emisja spotów w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej w ramach bezpłatnego czasu antenowego przeznaczonego dla organizacji pożytku publicznego. Kreacja i produkcja filmu: Sweet Jesus.

***
„Tiry na tory” to kampania, z której wyrósł Instytut Spraw Obywatelskich. Jest on organizacją pozarządową niezależną od partii politycznych. Od 2004 r. walczy o dobro wspólne. Prowadzi kampanie obywatelskie, m.in. „Tiry na tory”, „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”, „Obywatele decydują”.

Działanie sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu rozwoju organizacji obywatelskich na lata 2018–2030.

  • 1
„Tiry na tory”

Kolejna odsłona kampanii „Tiry na tory”

12 grudnia 2019