Świeże spojrzenie na branżę opakowań – podsumowanie Targów Packaging Innovations
  • 1
  • 7
16.04.2019

Świeże spojrzenie na branżę opakowań – podsumowanie Targów Packaging Innovations

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się 2 i 3 kwietnia 2019 r. w Expo XXI Warszawa, cieszyły się dużym zainteresowaniem. Odwiedziło je blisko 5 tys. osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów. Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się rozwiązania ekologiczne oraz nowe pomysły, które przedstawili finaliści konkursu Strefa Studenta.

Tym, co wyróżnia Targi Packaging Innovations, jest świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się targi.

Na przykład Strefa Ekopack, przygotowywana od wielu lat, ostatnio budzi znacznie większe zainteresowanie. Wiąże się to ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend, lecz konieczność.

– Dla nas targi to nie tylko wystawa. To również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich jest podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, kierownik zespołu Targów Packaging Innovations.

Aby zwrócić uwagę uczestników na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko-odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.

Już po raz ósmy organizatorzy Targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. W drugim etapie konkursu wyłoniono 15 prac w trzech kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i forma” oraz „Szata graficzna”. Ocenie podlegały walory wizualne, technologiczne i praktyczne.

Po intensywnych obradach jury w składzie: Tomasz Krawczak (Opakowanie), Dominika Żebrowska (DS Smith), Joanna Stanowicka-Ozga, Artur Drożdż (Color Press) oraz Tomasz Janowski (Ardagh Group) zdecydowało, że w kategorii „Wrażenie” zwyciężył projekt „Opakowanie na płytę inspirowane miastem”, autorstwa Bartosza Świątkowskiego.

W kategorii „Funkcjonalność i forma” najlepszy był projekt „Semic” Natalii Płoskonki. Pierwsze miejsce w kategorii „Szata graficzna” przyznano natomiast projektowi „Remedi”, którego autorem jest Mikołaj Chrostowski.

  • 3

Bartosz Świątkowski

Natalia Plaskońska

Mikołaj Chrostowski

– Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata graficzna, Forma i funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą piętnastkę, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę – mówi Katarzyna Gościańska, PR manager Targów w Krakowie.

Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę już prace, które spłynęły do pierwszego etapu, były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu, był trudny dla całego jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań – podsumowała Dominika Żebrowska (DS Smith Polska), zasiadająca w jury konkursu.

Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment, kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży.

– To, co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta, to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje. Wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza – komentuje Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Tegoroczny program strefy WorkShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem.

Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o Scoby – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować, żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka z McDonald’s Polska.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 5

16 kwietnia 2019

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
16.04.2019

„Podziel się posiłkiem z bezdomnymi” – kampania wielkanocnej akcji zbiórki żywności

16 kwietnia ruszyła ogólnopolska kampania promująca wielkanocną edycję akcji charytatywnej „Podziel się posiłkiem z bezdomnymi”. Osią kampanii jest spot, w którym wystąpili przedstawiciele świata kultury, sportu, mediów oraz twórcy internetowi. Są wśród nich: Rafał Masny, Beata Sadowska, Natalia Sosin-Krosnowska, Julia Kamińska, Modny Tata, Urszula Dębska, Żabson, Piotr Kędzierski, Maja Bohosiewicz, Gabi Drzewiecka, Bartosz Kurek oraz Grzegorz Daukszewicz.