„Święta to czas (u)dawania” – znani aktorzy dają dzieciom lekcje aktorstwa w kampanii SOS Wiosek Dziecięcych
  • 5
  • 1
14.11.2019

„Święta to czas (u)dawania” – znani aktorzy dają dzieciom lekcje aktorstwa w kampanii SOS Wiosek Dziecięcych

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rozpoczęło kampanię, której celem jest zapewnienie rodzinnych świąt opuszczonym i osieroconym dzieciom oraz rodzinom znajdującym się w kryzysowej sytuacji. W tym roku w akcję zaangażował się Tomasz Kot oraz inni znani aktorzy filmowi i teatralni, m.in. Andrzej Seweryn i Anna Dereszowska.

W ramach działań powstała seria filmów. Są to swoiste lekcje aktorstwa dla dzieci, które nie miały szansy przekonać się, czym są święta spędzone w gronie rodziny. W ten sposób Stowarzyszenie zwraca uwagę na ich trudną sytuację i apeluje o świąteczną pomoc. Kampania podnosi również ważny problem społeczny – czy święta we współczesnym świecie stały się czasem udawania?

Boże Narodzenie dla porzuconych dzieci to najtrudniejszy okres w roku. To właśnie wtedy najmocniej odczuwają one samotność, brak poczucia bezpieczeństwa, prawdziwego, ciepłego domu. Dla wielu z nich to również czas wyjątkowo trudnych skojarzeń i powracających wspomnień, takich jak nadużywanie alkoholu przez dorosłych, przemoc czy interwencje policji.

Kiedy rówieśnicy chwalą się choinką, prezentami, czasem spędzonym z bliskimi, dzieciom pozbawionym opieki rodzicielskiej ciężko przyznać się do swoich prawdziwych przeżyć. Właśnie dlatego wiele z nich wchodzi w świat fantazji. Udaje, że ich święta były równie piękne i pełne ciepła.

Dzieci w trudnej sytuacji marzą o tym, by ich święta były takie, jakich doświadczają ich rówieśnicy. Zmyślone opowieści o świętach to projekcja ich marzeń i pragnień, ale często też próba ochrony pozytywnego obrazu własnej rodziny. To jedna z dziecięcych strategii przetrwania w trudnej dla nich sytuacji – tłumaczy Aleksandra Sikorska, psycholog ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Problem ten stał się punktem wyjścia do stworzenia koncepcji kampanii Stowarzyszenia, pod hasłem: „Święta to czas (u)dawania”. Głównym celem jest zebranie środków na zorganizowanie prawdziwych świąt dla opuszczonych i osieroconych dzieci, które trafiają pod opiekę Stowarzyszenia.

Wielu naszych podopiecznych dopiero tu, w Wioskach SOS, obchodzi swoją pierwszą prawdziwą Gwiazdkę, zasiada do wigilijnej wieczerzy, poznaje świąteczne zwyczaje. Chcemy, by mogli cieszyć się tymi chwilami tak, jak wszystkie inne dzieci.

Dlatego serdecznie zapraszam do wspólnej pomocy! Warto przypomnieć sobie, co w świętach jest najważniejsze… To wyjątkowy czas, kiedy możemy zatrzymać się w codziennym biegu, docenić obecność naszych bliskich – rodziny i przyjaciół. To także czas dzielenia się dobrem, również z tymi, którzy najbardziej tego potrzebują – mówi Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Kampanii towarzyszy spot z udziałem Tomasza Kota nawiązujący formą do profesjonalnych warsztatów aktorskich. Uczestnikami wyjątkowej lekcji są dzieci, które mają przed sobą najtrudniejsze zadanie aktorskie: odegranie szczęśliwych, rodzinnych świąt.

W dzisiejszym fejsbukowo-instagramowym świecie święta dla wielu z nas stały się czasem udawania. Gonimy nieprzerwanie za kolejnym pięknym obrazkiem, którym będziemy mogli pochwalić się w Sieci. Ta kampania ma nam wszystkim przypomnieć o tym, co ważne. O tym, że święta to czas dawania. Dawania siebie innym, dzielenia się tym, co mamy. A naprawdę warto podzielić się sercem z tymi najsłabszymi, z potrzebującymi dziećmi. Wszystkich do tego serdecznie zachęcam – mówi Tomasz Kot, aktor, jeden z ambasadorów akcji.

Działania uzupełnia seria „Świąteczne SOS”, złożona z krótkich filmów online z udziałem Anny Dereszowskiej, Andrzeja Seweryna, Sebastiana Stankiewicza i Katarzyny Zielińskiej.

Ogólnopolska kampania i towarzysząca jej zbiórka środków prowadzone będą w listopadzie i grudniu 2019 r. Działania reklamowe realizowane są w telewizji, prasie, na nośnikach w komunikacji i przestrzeni miejskiej oraz w Internecie.

  • Kreacja: VMLY&R Poland
  • Produkcja: Papaya Films
  • Reżyseria: Tomasz Knittel
  • Postprodukcja: Xantus Studio
  • Dźwięk: Juice
  • 1
lekcje aktorstwa – jak cieszyć się ze świąt

SOS Wioski Dziecięce rozpoczęły kampanię „Święta to czas udawania”

14 listopada 2019

13 listopada 2019