Świąteczna kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
  • 0
  • 7
16.12.2019

Świąteczna kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości

Coca-Cola przetestowała funkcję in feed AR ads Facebooka. Dodatkowo na Instagramie udostępniła niestandardową dla tej platformy grę. Do wirtualnej rzeczywistości zostali przeniesieni bohaterowie kampanii świątecznych – święty Mikołaj oraz miś polarny. Dzięki ożywieniu postaci użytkownicy mogą wejść z nimi w interakcję.

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła odbiorcom formę rozrywki, w której sterowanie postaciami odbywa się za pośrednictwem mimiki i ruchów głowy.

Świąteczne gry dostępne są na Instagramie. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Ponadto marka przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, wykorzystujący technologię AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego. Należy kliknąć w znajdujący się w nim napis „Kliknij, aby zobaczyć”. Aplikacja przełączy się do trybu aparatu użytkownika i pozwoli mu spotkać się z ożywionym misiem polarnym.

Niedźwiadek zaprezentowany w modelu 3D tańczy, pozuje do zdjęć i daje się obejść z każdej strony. Możliwe jest postawienie go wszędzie, na każdej powierzchni, a także dostosowanie wielkości misia do otaczającej użytkownika przestrzeni.

Szczególnie interesujące dla nas będzie to, czy ta forma reklamy spodoba się odbiorcom, bo podeszliśmy do tematu naprawdę niestandardowo. Postawiliśmy na bardzo czasochłonną animację kultowego misia, która będzie dostępna przez tylną kamerę w telefonie. Aby w pełni z niej skorzystać, potrzebne są dwie osoby – jedna trzymająca telefon i nagrywająca, a po drugiej stronie osoba wchodząca w interakcję z misiem – mówi Klaudia Pac, digital project manager Coca-Coli.

Proces tworzenia modelu i animacji był wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych w projekt osób. Realizacja wizji marki Coca-Cola z jednoczesnym uwzględnieniem bardzo precyzyjnych wymagań technicznych facebookowej platformy SparkAR nie były łatwe do pogodzenia. Zderzyły się tutaj takie czynniki jak fantazja animatora, sprawność riggera oraz pragmatyzm programisty.

Ostateczna wersja misia napawa nas jednak dumą i daje niezwykłą satysfakcję z wykonanej pracy. Mamy nadzieję, że tak samo entuzjastycznie odbiorą go użytkownicy, którzy będą chętnie robić sobie z nim zdjęcia – dodaje Jan Ożarowski ze studia Lens That.

Kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości została w dużej mierze zrealizowana przez markę in house. Team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to efekt współpracy z innymi podmiotami:

  • stworzenie AR-ów i promujących je wideo: LensThat
  • planowanie i zakup mediów: MediaCom
  • działania PR: Big Picture
  • 7
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości

Świąteczna kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości

kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości
kampania Coca-Coli w rozszerzonej rzeczywistości

16 grudnia 2019

13 grudnia 2019