„Kiedy świat, który znasz, zmienia się na twoich oczach” – Uniwersytet Wrocławski zapowiada serial o rekrutacji
  • 1
  • 0
2.07.2019

„Kiedy świat, który znasz, zmienia się na twoich oczach” – Uniwersytet Wrocławski zapowiada serial o rekrutacji

Spot promujący rekrutację na Uniwersytet Wrocławski został przygotowany jako trailer serialu. Bohaterka reklamy porusza się po pustych ulicach Wrocławia i budynkach uniwersytetu, by trafić przed ekran, gdzie pojawia się komunikat przeznaczony dla niej.

Reklama Uniwersytetu Wrocławskiego utrzymana jest w konwencji trailera serialu o poszukiwaniu odpowiedzi na najważniejsze życiowe pytania młodych ludzi. Puste przestrzenie miasta i wnętrz sal wykładowych czy laboratoriów potęgują nastrój tajemnicy. Bohaterka filmu podróżuje przez nie, by trafić do sali, w której na ekranie wyświetla się komunikat przeznaczony specjalnie dla niej.

Wygląd komunikatu sugeruje, że dzieje się to przez aplikację w typie Messengera. Po drugiej stronie może być zarówno żywy człowiek, jak i sztuczna inteligencja czy prosty chatbot.



– Zależało nam na tym, by stworzyć coś oryginalnego, a jednocześnie uniwersalnego. Konwencja trailera zapowiadającego „nowy sezon” rekrutacji wydała się nam idealna do tego, by zainteresować uczelnią przyszłych studentów. Takich, którzy podobnie jak my – czy się do tego na co dzień przyznajemy, czy nie – uwielbiają oglądać seriale
– mówi Wiktor Pietrzak, szef Biura ds. Promocji Uniwersytetu Wrocławskiego.

Założeniem w pracy nad scenariuszem było pokazanie, jak wyglądałoby miasto bez studentów – puste, smutne, wywołujące niepokój rodem z hollywoodzkiego thrillera.

– Nasz zwiastun nieistniejącego filmu to także odzwierciedlenie tego, co często przeżywają studenci pierwszego roku, dopiero rozpoczynający naukę, wchodzący w dorosłość – mówi Michał Raińczuk z Biura ds. Promocji UWr. – Wielu z nich towarzyszy poczucie niepewności, osamotnienia, oderwania od dobrze znanej, bezpiecznej, rzeczywistości. Chcemy przekonać ich, że to tylko chwilowe wrażenie. Czekają na nich nowe przyjaźnie i nowe wyzwania.

Reżyserem klipu jest Przemysław Chojnacki. W roli głównej wystąpiła Angelika Marcioch, studentka drugiego roku psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Jest ona również jedną z bohaterek całej kampanii rekrutacyjnej uczelni. Pojawiła się m.in. na billboardach uniwersytetu, utrzymanych w komiksowym stylu.

Zwiastun można zobaczyć w oficjalnym kanale Uniwersytetu Wrocławskiego na YouTube. Trailer jest także wyświetlany na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu i w jednej z wrocławskich galerii handlowych. Wkrótce – zgodnie z konwencją zwiastuna filmowego – będzie emitowany przed seansami w wybranych kinach na terenie całej Polski.

2 lipca 2019

1 lipca 2019