- 0
- 4
Stowarzyszenie IAA Polska świętowało swoje 30-lecie
Niemal 250 top managerów świętowało trzy dekady rynku reklamy i wolnych mediów w Polsce oraz 30 lat IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.
Gala odbyła się 9 marca w Studiu ATM w Warszawie. Przybyli na nią również przedstawiciele władz globalnych i europejskich IAA. Zgromadzeni mieli okazję spojrzeć wstecz na najważniejsze branżowe wydarzenia minionych dekad. Dzięki wystąpieniom ekspertów mogli też przygotować się na wyzwania bliższej i dalszej przyszłości. Prelegenci przedstawili m.in. praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji. W pierwszej części gali goście zostali zabrani w sentymentalną podróż poprzez lata historii reklamy i mediów. Mieli okazję przypomnieć sobie kultowe kampanie czy poznać kulisy powstania IAA Polska.
– IAA Polska w partnerstwie z innymi organizacjami pracuje nad rozwiązaniami problemów ważnych dla całego rynku komunikacji marketingowej. Powstanie w Polsce JIC-a, współpraca nad wdrażaniem rozwiązań ESG czy obrona wolności wypowiedzi i wolności gospodarczej to tylko niektóre z nich. Ochrona interesów branży czy dbanie o najwyższe standardy są nie tylko wciąż potrzebne, ale wręcz zyskują na znaczeniu.
Coraz więcej firm łączy siły w ramach IAA Polska. Tylko w 2022 r. do Stowarzyszenia przystąpiło 16 nowych organizacji. Rok 2023 otworzyliśmy z trzema kolejnymi nowymi członkami – podkreśliła Agnieszka Sora, prezeska zarządu IAA Polska, regional consulting lead NCE GfK. To ona wraz z Jerzym Minorczykiem, dyrektorem generalnym, poprowadziła galę.
– Te 30 lat to niezwykle intensywny rozwój branży. Powiedzenie „mrugnij, a przegapisz coś ważnego” dotyczy jej bardziej niż jakiejkolwiek innej. Wciąż byliśmy i jesteśmy świadkami wielu dynamicznych zmian i rewolucji. Stowarzyszeniu w Polsce udaje się trzymać rękę na pulsie aktualnych trendów i innowacji. Nie przestaje inspirować. Tworzone tu projekty, jak program liderski Marketing Masterminds, mają dużą szansę na implementację także w innych oddziałach Stowarzyszenia – mówiła Dagmara Szulce, managing director IAA Global.
W części poświęconej trendom komunikacji marketingowej i wyzwaniom przyszłości wystąpili:
- Jakub Matyka z firmy Melt, który tworzy doświadczenia immersyjne, wykorzystując nowe technologie.
- Armin Kurasz – Reżyser Roku według MMP, współpracujący z ATM Studio; przybliżył gościom technologię unreal.
W wystąpieniu wieńczącym wieczór goście mieli okazję wysłuchać prof. Aleksandry Przegalińskiej. Mówiła ona o świecie sztucznej inteligencji i jej praktycznych zastosowaniach w obszarze marketingu.
Newsem ogłoszonym podczas gali był Światowy Kongres IAA. Odbędzie się w marcu 2024 r. w Malezji. Został zapowiedziany przez prezydenta IAA Malezja, Johna D. Chacko.
Partnerami głównymi gali 30-lecia IAA Polska byli: Studio ATM Virtual, TikTok oraz YouTube.
Partnerzy wspierający:
- TVN,
- Warner Bros. Discovery,
- Ringier Axel Springer Polska,
- Melt Immersive,
- Newmotion Studio,
- Ves,
- Żubrówka,
- Maspex,
- La Ros Catering.
Za kreację, organizację i produkcję gali odpowiadała agencja Imagine Nation. Rocznicową identyfikację wizualną IAA Polska przygotowała Communication Unlimited.
- 4