Stereotypy związane z płcią zakazane w brytyjskiej reklamie od 14 czerwca
  • 0
  • 0
14.06.2019

Stereotypy związane z płcią zakazane w brytyjskiej reklamie od 14 czerwca

Brytyjski regulator rynku reklamy, Advertising Standards Authority zakazał reklam posługujących się stereotypami związanymi z płcią. Nowe przepisy weszły w życie 14 czerwca.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

48138 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

obserwator

12 miesięcy temu

"Należy również ostrożnie podchodzić do reklam, które bazują na podkreśleniu kontrastu między stereotypową osobowością chłopca (odważny) a stereotypową osobowością dziewczynki (opiekuńcza)."

To teraz w reklamach kobiety nie będą opiekuńcze, a faceci nie będą odważni? Wychodzi na to, że albo wszyscy będą obojętni, albo mężczyźni będą opiekuńczy, a kobiety odważne. Gdzie tu wolność kreacji?

HiPhoto

11 miesięcy temu

@obserwator: To jeszcze lepsze:
"...budowa ciała jest istotnym powodem niepowodzenia tej osoby np. w relacjach romantycznych czy społecznych."
Ciekawe, kiedy zakażą demonstrowania w reklamach efektu grawitacji?

14 czerwca 2019