Stereotypy związane z płcią zakazane w brytyjskiej reklamie od 14 czerwca
  • 0
  • 0
14.06.2019

Stereotypy związane z płcią zakazane w brytyjskiej reklamie od 14 czerwca

Brytyjski regulator rynku reklamy, Advertising Standards Authority zakazał reklam posługujących się stereotypami związanymi z płcią. Nowe przepisy weszły w życie 14 czerwca.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

46841 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

obserwator

3 miesiące temu

"Należy również ostrożnie podchodzić do reklam, które bazują na podkreśleniu kontrastu między stereotypową osobowością chłopca (odważny) a stereotypową osobowością dziewczynki (opiekuńcza)."

To teraz w reklamach kobiety nie będą opiekuńcze, a faceci nie będą odważni? Wychodzi na to, że albo wszyscy będą obojętni, albo mężczyźni będą opiekuńczy, a kobiety odważne. Gdzie tu wolność kreacji?

HiPhoto

3 miesiące temu

@obserwator: To jeszcze lepsze:
"...budowa ciała jest istotnym powodem niepowodzenia tej osoby np. w relacjach romantycznych czy społecznych."
Ciekawe, kiedy zakażą demonstrowania w reklamach efektu grawitacji?

14 czerwca 2019