- 0
- 4
„Stan marketingu B2B w Polsce” – wyniki badania poznamy podczas webinaru 15 grudnia
Świat marketingu B2B zmienił się w ciągu ostatnich dwóch lat. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe – sprzedaż i spotkania zdalne – stało się normą. Naturalne metody pozyskiwania klientów, np. targi, konferencje czy spotkania bezpośrednie zostały ograniczone lub oparte na innej formule.
Ponad 57% badanych profesjonalistów marketingu i sprzedaży B2B zwiększyło liczbę działań online w czasie pandemii. Jednocześnie tylko 7% organizacji ma spisaną i wdrożoną strategię content marketingową. Aby sprawdzić stan marketingu B2B na polskim rynku, autorzy badania zapytali profesjonalistów marketingu i sprzedaży m.in. o to:
- Jak pandemia wpłynęła na obszar marketingu w Polsce?
- Z jakimi wyzwaniami radzą sobie marketerzy?
- W jaki sposób planują działania marketingowe i mierzą ich efektywność?
- Jak pozyskują informacje o klientach?
- Czy z jakich narzędzi korzystają w codziennej pracy?
Celem badania było sprawdzenie:
- Jak pandemia zmieniła działania marketingowe i pracę marketerów oraz handlowców w B2B na naszym rodzimym rynku?
- W jakim stopniu trendy zza oceanu odzwierciedlają polską rzeczywistość?
Badanie obejmowało 6 obszarów:
- Strategia i planowanie działań marketingowych
- Wiedza o klientach
- Content marketing
- Zespół marketingowy
- Narzędzia w pracy marketerów
- Social Selling
Wyniki badania zostaną przedstawione 15 grudnia o godz. 10:00 podczas webinaru. Link do rejestracji na webinar: businessmarketer.pl/stan-marketingu-b2b
Osoby obecne podczas webinaru otrzymają raport w wersji PDF.
Badanie przeprowadziła agencja Jasny Przekaz, specjalizująca się w badaniu procesów decyzyjnych klientów B2B według metodyki Buyer Persona Institute. Współpracowała z Łukaszem Kosuniakiem, konsultantem marketingu B2B, autorem książek „ABC Marketingu B2B” i „To jest Social Selling”.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym badania.
- 4