„Stan marketingu B2B w Polsce” – wyniki badania poznamy podczas webinaru 15 grudnia
  • 0
  • 4
7.12.2022

„Stan marketingu B2B w Polsce” – wyniki badania poznamy podczas webinaru 15 grudnia

Świat marketingu B2B zmienił się w ciągu ostatnich dwóch lat. To, co do tej pory wydawało się niemożliwe – sprzedaż i spotkania zdalne – stało się normą. Naturalne metody pozyskiwania klientów, np. targi, konferencje czy spotkania bezpośrednie zostały ograniczone lub oparte na innej formule.

Ponad 57% badanych profesjonalistów marketingu i sprzedaży B2B zwiększyło liczbę działań online w czasie pandemii. Jednocześnie tylko 7% organizacji ma spisaną i wdrożoną strategię content marketingową. Aby sprawdzić stan marketingu B2B na polskim rynku, autorzy badania zapytali profesjonalistów marketingu i sprzedaży m.in. o to:

  • Jak pandemia wpłynęła na obszar marketingu w Polsce?
  • Z jakimi wyzwaniami radzą sobie marketerzy?
  • W jaki sposób planują działania marketingowe i mierzą ich efektywność?
  • Jak pozyskują informacje o klientach?
  • Czy z jakich narzędzi korzystają w codziennej pracy?

Celem badania było sprawdzenie:

  • Jak pandemia zmieniła działania marketingowe i pracę marketerów oraz handlowców w B2B na naszym rodzimym rynku?
  • W jakim stopniu trendy zza oceanu odzwierciedlają polską rzeczywistość?

Badanie obejmowało 6 obszarów:

  1. Strategia i planowanie działań marketingowych
  2. Wiedza o klientach
  3. Content marketing
  4. Zespół marketingowy
  5. Narzędzia w pracy marketerów
  6. Social Selling

Wyniki badania zostaną przedstawione 15 grudnia o godz. 10:00 podczas webinaru. Link do rejestracji na webinar: businessmarketer.pl/stan-marketingu-b2b

Osoby obecne podczas webinaru otrzymają raport w wersji PDF.

Badanie przeprowadziła agencja Jasny Przekaz, specjalizująca się w badaniu procesów decyzyjnych klientów B2B według metodyki Buyer Persona Institute. Współpracowała z Łukaszem Kosuniakiem, konsultantem marketingu B2B, autorem książek „ABC Marketingu B2B” i „To jest Social Selling”.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym badania.

  • 4
Raport „Stan marketingu B2B”

Raport o stanie marketingu B2B w Polsce

Raport „Stan marketingu B2B”
Raport „Stan marketingu B2B”
Raport „Stan marketingu B2B”

6 grudnia 2022