Srebrni konsumenci – coraz ważniejsza grupa e-nabywców. Badanie DPD
  • 0
  • 1
23.06.2022

Srebrni konsumenci – coraz ważniejsza grupa e-nabywców. Badanie DPD

Ostatnie dwa lata, w tym czas pandemicznych obostrzeń w handlu, postawiły wielu konsumentów przed wyzwaniem, jakim jest dokonanie pierwszych w życiu, a potem kolejnych zakupów online. Tegoroczna edycja raportu „Barometr e-Shopper” DPD podkreśla wzrost liczby e-nabywców seniorów.

Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel. Wykazują przy tym wiele zachowań charakterystycznych dla osób stawiających w Internecie pierwsze kroki. Srebrni konsumenci są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce. Pomimo tego jednak wolą zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa niż z urządzeń mobilnych.

Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” Fundacji Kobiety e-Biznesu. Seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.

Nabywcy 55+ mają także wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.

Cały raport można znaleźć na stronie www.dpd.com.

O badaniu

Badanie „Barometr e-Shopper 2021” zostało przeprowadzone między 2 czerwca a 16 lipca 2021 r. Dane zebrano na zasadzie próby ślepej (rozmówcy nie znali marki, sprzedawcy internetowego, przewoźnika). Wywiadów online udzieliło 40 tys. respondentów na całym świecie. W tym 23 394 uczestników w krajach europejskich (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania). Badaniem objęto również 11 krajów spoza Europy: Brazylię, Chiny, Indie, Indonezję, Malezję, Filipiny, Singapur, RPA, Tajlandię, Turcję i Wietnam.

W raporcie uwzględniono w szczególności dane z Chin, ze względu na ich znaczenie w handlu elektronicznym. W każdym kraju przeprowadzono wywiady w grupie od 800 do 1556 respondentów. Wszyscy:

  • mieli ukończone 18 lat;
  • w okresie od stycznia 2021 r. zamawiali towary przez Internet;
  • otrzymali co najmniej jedną przesyłkę;
  • stanowili reprezentatywną próbę populacji kraju pod względem wieku, płci i klasy społeczno-ekonomicznej.

Podczas konsolidacji wyników na poziomie europejskim dla każdego kraju zastosowano wagę. Celem było odzwierciedlenie właściwych proporcji e-nabywców pomiędzy krajami europejskimi.

  • 1
Srebrni konsumenci to coraz większa grupa kupujących online

Srebrni konsumenci to coraz większa grupa kupujących online

 

23 czerwca 2022

22 czerwca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
22.06.2022

Oczekujemy zrównoważonego biznesu. Chce go ponad 70 proc. Polaków w badaniu GfK

Trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu „Green Mood” opracowanego przez firmę badawczą GfK. Wzrost znaczenia zielonych trendów sprawia, że coraz częściej korzystamy także z innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań, takich jak np. automaty paczkowe. Chętniej sięgamy też po ekologiczne produkty. W tym przypadku istotną barierą są jednak wciąż zbyt wysokie ceny tego rodzaju artykułów.

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
22.06.2022

Mural Tier Mobility w ramach kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”

Z początkiem maja Tier Mobility rozpoczął w Polsce kampanię „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”. Jej najnowszą odsłonę stanowi ekologiczny mural marki przedstawiający jednego z bohaterów działań – wilka szarego oraz treść zwierzęcego manifestu. Praca została wykonana farbami oczyszczającymi powietrze. Fluorescencyjna treść manifestu jest widoczna o każdej porze dnia i nocy.