Spot e-commerce – nowość w ofercie biura reklamy TVN Media
  • 0
  • 1
8.01.2020

Spot e-commerce – nowość w ofercie biura reklamy TVN Media

Po wdrożeniu rozwiązań in wideo-commerce przy programie „Top Model” dział rozwoju produktu reklamowego online w biurze reklamy TVN Media opracował kolejny produkt dla branży e-commerce. Pierwszym reklamodawcą, który korzysta z nowego rozwiązania, jest Ikea.

Spot e-commerce to rozwiązanie reklamowe łączące działania o charakterze wizerunkowym i sprzedażowym. Jest to reklama wideo emitowana na platformie Player.pl, pozwalająca na natychmiastowy zakup prezentowanych w niej produktów.

Spot e-commerce to naturalny krok w ewolucji reklamy wideo. W świadomości marketerów siłą tej kategorii komunikacji pozostaje budowanie efektów długoterminowych, takich jak świadomość czy wizerunek marki. Z drugiej strony widać też pewne zmiany w myśleniu. Coraz częściej od reklamy oczekuje się generowania efektów natychmiastowych, co odnosi się również do kategorii przekazów wideo. Spot e-commerce jest odpowiedzią na te potrzeby.

Zależało nam na tym, aby w ofercie digital pojawił się produkt generujący efekty podobne pod względem zaangażowania odbiorców do tych, jakie dotychczas uzyskiwały kreacje rich mediowe, a dodatkowo oferujący możliwość natychmiastowego zakupu reklamowanych produktów – mówi Maciej Ziąbrowski, dyrektor ds. strategii i badań produktu reklamowego TVN Media.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W 2019 r. Polacy wydali na zakupy w Internecie blisko 51 mld zł. W latach 2018–2022 wartość tego rynku ma się zwiększyć w naszym kraju o 6 mld zł. To oznacza, że klienci z branży e-commerce w coraz większym stopniu poszukiwać będą niestandardowych działań reklamowych.

Spot e-commerce pojawia się – w zależności od rodzaju kreacji – przed, w trakcie lub po odtworzeniu właściwego materiału wideo. W lewej części kadru podczas emisji spotu pojawia się metka informująca o produktach objętych możliwością natychmiastowego zakupu online. Metka rozwija się automatycznie, ukazując listę reklamowanych produktów wraz z cenami.

Najechanie kursorem na produkt powoduje zatrzymanie spotu, dzięki czemu użytkownik ma dłuższy kontakt z reklamą. Kliknięcie w wybrany produkt pozwala poznać związane z nim szczegóły. Przycisk „Wybierz” umożliwia przejście na stronę docelową e-sklepu i zakup prezentowanego w spocie produktu.

Inspiracją do stworzenia spotu e-commerce był spot świąteczny Ikei z 2018 r., który w baśniowej konwencji przedstawiał produkty wraz z cenami. Jako spot e-commerce emitowany podczas ostatnich świąt zyskał element interaktywności umożliwiający bezpośredni zakup czterech reklamowanych produktów z kolekcji Dinera.

Przedpremierowe wdrożenie spotu e-commerce dla Ikei odbyło się w okresie świątecznym w Player.pl. Od stycznia rozwiązanie jest dostępne w ofercie biura reklamy TVN Media.

  • 1
spot e-commerce

Spot e-commerce to nowość w ofercie biura reklamy TVN Media

7 stycznia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.01.2020

Zakupy online zależą od wieku kupującego. Raport „Klikasz i kupujesz. Preferencje zakupowe Polaków generacji X, Y, Z”

Rynek e-commerce w Polsce ma się świetnie i z roku na rok rośnie – pokazuje raport „Klikasz i kupujesz. Preferencje zakupowe Polaków generacji X, Y, Z”, wydany przez Digitree Group. Okazuje się, że różne grupy wiekowe inaczej robią zakupy online. Punktem wspólnym jest natomiast ogólny wzrost świadomości i wyedukowania e-klienta. Tendencja ta jest zauważalna u wszystkich, bez względu na wiek.