Ile i w jaki sposób Polacy płacą za e-zakupy? Badanie Gemiusa
  • 0
  • 1
6.08.2018

Ile i w jaki sposób Polacy płacą za e-zakupy? Badanie Gemiusa

Na zakupy online Polacy wydali więcej pieniędzy niż w zeszłym roku – wynika z raportu „e-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Jeśli chodzi o ulubioną formę płatności e-konsumentów, wygrywają serwisy z szybkimi przelewami.

Wydatki na większość produktów popularnych wśród internautów wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem. Konsumenci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio: 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach było to więcej niż w zeszłym roku. Ankietowani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).

Ponad połowa (52 proc.) badanych deklaruje, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na produkty kupowane online nie ulegną zmianie. Zwiększenie wydatków zadeklarowała niemal jedna trzecia badanych (30 proc.). 6 proc. e-konsumentów przewiduje, że w Internecie będzie wydawać mniej. Okazuje się, że więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15–24 lata.

Formą płatności, która zachęca e-konsumentów do częstszych zakupów online, jest szybki przelew przez specjalny serwis internetowy. Taką odpowiedź wskazało 68 proc. ankietowanych. Dla porównania, w ubiegłym roku tę opcję wybrało 62 proc. osób. Jest to metoda płatności, którą szczególnie często wybierają osoby z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25–34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się: płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

O raporcie
Wyniki zebrano w opracowaniu „e-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badano m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów online, ale też napotykane problemy.

Ponadto w tegorocznej edycji raportu znalazły się:

  • bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw,
  • opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online.

Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 r.

Kama

2 tygodnie temu

"płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.)" a to nie to samo? :)

6 sierpnia 2018