Speedmail rysuje na mapie Polski kolorowe nosy, wspierając działania Fundacji Dr Clown
  • 0
  • 6
20.04.2021

Speedmail rysuje na mapie Polski kolorowe nosy, wspierając działania Fundacji Dr Clown

Kolorowy nosek to charakterystyczny rekwizyt, z pomocą którego Fundacja Dr Clown od ponad dwudziestu lat prowadzi misję leczenia uśmiechem. Teraz we współpracy z operatorem pocztowym Speedmail fundacja założyła go wybranym miastom Polski.

Wygenerowane przez system pocztowy obrazy przypominające twarz Doktora Clowna mają zachęcać do przekazywania 1 procenta podatku na rzecz fundacji. Jest na to czas do 30 kwietnia, kiedy kończy się okres składania deklaracji podatkowych.

Odrobina uśmiechu to coś, czego potrzeba nam szczególnie w obecnych, naznaczonych pandemią czasach. Wie o tym Fundacja Dr Clown, która od lat niesie uśmiech przebywającym w szpitalach i ośrodkach opiekuńczych dzieciom, ale także osobom starszym. Jak dowodzi, śmiech jest doskonałym lekarstwem, które poprawia nastrój i przyspiesza proces leczenia. Do szpitalnych sal i korytarzy regularnie przynosi go ponad 600 wolontariuszy, którzy przywdziewają kolorowe stroje, by swoją obecnością pomagać pacjentom pokonać samotność, stres czy smutek. Wpłaty pochodzące z 1% podatku mają pomóc w kontynuowaniu tej misji.

Obostrzenia związane z pandemią sprawiły, że nie zawsze możemy działać tak, jak do tej pory. Pacjenci cały czas mogą jednak liczyć na naszą obecność i zaangażowanie. Dla najmłodszych uruchomiliśmy Śmiechofon – darmowe, wirtualne wizyty Doktorów Clownów, które może zamówić każdy rodzic. Odrobinę radości staramy się także dostarczać, organizując nasze animacje pod szpitalnymi oknami. Dzięki środkom z 1 procenta Doktorzy Clowni będą mogli nadal rozwijać misję terapii śmiechem. Pozyskane w ten sposób wpłaty zawsze w całości przeznaczamy na działalność statutową, a do darczyńców docieramy wszelkimi możliwymi sposobami – mówi Agata Bednarek, prezes zarządu Fundacji Dr Clown.

Kilka lat temu fundacja zaangażowała do swoich działań znane aktorki, Małgorzatę Sochę i Barbarę Kurdej-Szatan, które zachęcając do przekazania 1% podatku, wystąpiły w charakterystycznych kolorowych noskach. W spotach wideo można było zobaczyć ponadto Katarzynę Zielińską oraz Jarosława Boberka. Teraz nos Doktora Clowna pojawił się na „obliczach” Krakowa, Gdańska, Piotrkowa Trybunalskiego, a o przekazaniu wpłaty przypomina symbol 1 procenta utworzony na mapie Warszawy.

Z Fundacją Dr Clown współpracujemy od lat, realizując doręczenia pocztowe, dlatego z przyjemnością wspieramy jej kampanię 1 procenta. Wykorzystując możliwości systemu pocztowego, przenieśliśmy logo fundacji na mapy wybranych polskich miast. Stworzenie jednego takiego obrazu wymagało kilku godzin pracy. Twarz klauna została utworzona poprzez kompilację kilku tysięcy punktów adresowych oraz oznaczeń ich statusu określonym kolorem. Zadanie utrudniała konieczność dopasowania się do konkretnej siatki ulic. Cieszę się, że się to udało i mam nadzieję, że nasza „sztuka” pomoże w działaniach fundacji – mówi Janusz Konopka, prezes spółki Speedmail.

  • 6
kolorowe nosy

Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown

Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown
Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown
Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown
Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown
Kolorowe nosy na mapie Polski dla Fundacji Dr Clown

20 kwietnia 2021