Specjaliści IT ratują planetę w kolejnej odsłonie kampanii „IT Heroes – bohaterowie codzienności” No Fluff Jobs
  • 0
  • 2
18.10.2021

Specjaliści IT ratują planetę w kolejnej odsłonie kampanii „IT Heroes – bohaterowie codzienności” No Fluff Jobs

W ramach prowadzonej przez No Fluff Jobs kampanii wizerunkowej „IT Heroes” odsłonięto kolejne murale. Po Gdyni przyszedł czas na Poznań i Kraków. Malowidła przez dwa miesiące mają oczyszczać powietrze jak ponad 210 drzew.

Murale pokazują sylwetki specjalistów IT, którzy biorą udział w kreowaniu nowych rozwiązań pomocnych zarówno ludziom, jak i planecie. Wśród nich znaleźli się także ci zaangażowani w projekty m.in. ratujące wieloryby, pozwalające na bardziej odpowiedzialne zakupy online i ekologiczny transport morski.

Celem realizowanej przez No Fluff Jobs kampanii jest przybliżenie świata IT osobom, które na co dzień nie są związane z branżą technologiczną. Działania mają pokazać, w jaki sposób osoby w niej pracujące przyczyniają się do podnoszenia jakości życia i kreują nowe, potrzebne rozwiązania. Do akcji zgłosili się specjaliści IT pracujący nad różnorodnymi projektami. Mowa o tych pozwalających lepiej zadbać o ludzkie zdrowie i poprawiających jakość życia czy wspierających środowisko naturalne. W akcji wzięło udział około 60 firm z sektora informatycznego. Są wśród nich te największe, jak Intel, Atlassian, Epam czy Dynatrace, ale i kilkuosobowe start-upy.

Jako firma wspierająca swoimi usługami branżę IT widzimy, jak bardzo ona się zmienia i jednocześnie jak wiele powiela się na jej temat stereotypów. Stąd chęć ich odczarowania za pomocą kampanii „IT Heroes”. Pokazujemy wkład pracy programistek i programistów zarówno jeśli chodzi o kwestie ekonomiczne, naukowe, jak i o dobrostan psychiczny społeczeństwa. Szczególnie w pandemii, podczas której zwiększyło się zapotrzebowanie na cyfrowe rozwiązania.

Cieszy także fakt, że wśród zgłoszonych do akcji pojawili się również specjaliści IT, którzy biorą udział w projektach proekologicznych, takich jak ochrona populacji wielorybów, optymalizacja transportu morskiego w celu minimalizacji emisji CO2 czy aplikacje pozwalające dać ubraniom drugie życie. To pokazuje, jak wiele branża IT może zmienić na lepsze i jak bardzo pracujący w niej specjaliści są potrzebni, nie tylko ludziom, ale i samej planecie.

O branży IT mówi się przeważnie w kontekście atrakcyjnego wynagrodzenia i rynku pracownika. Jako firma chcemy również pokazać, że zarobki to nie wszystko, a za krzywdzącym stereotypem „programisty 15 k” kryją się ludzie pełni pasji, którzy chcą wykorzystać swoją wiedzę, by zmieniać świat na lepsze – mówi Lech Wikaryjczyk, szef działu marketingu w No Fluff Jobs.

Do pierwszego ekologicznego muralu, który powstał w Gdyni, dołączyły dwa kolejne. Zlokalizowane są w Krakowie na rogu ulic Pawiej i Kurniki oraz Poznaniu przy ul. Niedziałkowskiego. Mają odpowiednio powierzchnię 65 i 150 m2. Według szacunków przez najbliższe dwa miesiące będą oczyszczać powietrze w sposób porównywalny do parku składającego się z ponad 210 drzew.

Każda z kreacji została wykonana z zastosowaniem farby Airlite z powłoką antysmogową. Usuwa ona bakterie, brzydkie zapachy i zanieczyszczenia powietrza (NOX, SOX, CO, NH3, formaldehyd czy benzen). Użycie tej farby na 100-metrowej powierzchni muralu ma działać na środowisko tak samo pozytywnie, jak posadzenie stu drzew. Na potwierdzenie realizatorzy podają wyniki badań realizowanych na uniwersytetach w Rzymie i Belfaście.

Murale zamówione przez No Fluff Jobs mają łącznie ponad 360 m2. Mają więc zredukować spaliny wydalane przez 143 samochody benzynowe Euro 6 każdego dnia.

Wszystkie malowidła zostały zaprojektowane przez pochodzącego z Opola artystę Marka Szymczaka. Za całą wizualną stronę kampanii odpowiedzialny był Michał Rogoziński, senior graphic designer w No Fluff Jobs.

  • 2
No Fluff Jobs

Kolejne murale No Fluff Jobs

18 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.10.2021

IAB Europe i IAB Polska wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia „wprowadzającego w błąd” raportu na temat reklam wykorzystujących dane

IAB Europe i IAB Polska wyrażają zaniepokojenie kampanią i raportem zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim. Określają one ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazania wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Jak podkreślają branżowe organizacje, oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, start-upów i małych firm.