Sonia Bohosiewicz przeprowadza „Wielki test Aldi”
  • 3
  • 5
6.11.2019

Sonia Bohosiewicz przeprowadza „Wielki test Aldi”

Sieć sklepów Aldi rozpoczęła kolejny etap kampanii marketingowej, polegający na testowaniu produktów marek własnych. Gospodarzem „Wielkiego testu Aldi” jest aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerzy, wyłonieni z grona klientów, stają się naturalnymi ambasadorami sieci.

Od września marka prowadzi ogólnopolską kampanię wizerunkową pod hasłem „Raz Aldi, zawsze Aldi”, będącym nowym sloganem brandu. Jej centralnymi punktami są wybrane produkty marki własnej, do których testowania sieć zaprasza w kolejnej fazie działań.

Teraz przechodzi do etapu produktowego. Akcja składa się z sześciu etapów. W każdym z nich wyłaniani są testerzy, którzy otrzymują paczki z wybranymi produktami marki własnej Aldi. Ich opinie mają umożliwić lepsze poznanie walorów produktów, są też przekazem wykorzystywanym w komunikacji zewnętrznej sieci. Zgłoszenia do testu przyjmowane są poprzez stronę www.zawszealdi.pl.

Idea jest prosta i trafiająca w samo sedno: wiemy już, że unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają. Pokazały nam to badania, które przeprowadziliśmy przed wdrożeniem kampanii. Teraz chcemy pogłębić wiedzę klientów i rozkochać ich jeszcze bardziej w naszych produktach, tak aby w myśl nowego sloganu „Raz Aldi, zawsze Aldi”, kupując je u nas raz, wracali już zawsze – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi w Polsce.

W pierwszym etapie „Wielkiego testu Aldi” sieć przygotowała dwa rodzaje paczek. W dwustu z nich były tzw. produkty suche: kakao Schovit, wafle holenderskie, makaron 5-jajeczny premium wstążki, kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, czekolada orzechowa z okienkiem Château.

Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna. W nich znalazły się: jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, smoothie PureFruit o smaku mango-marakuja, salami międzynarodowe Tremondi, ser duński HavartiHofburger. Paczek z łańcuchem zimna było sto. Testy pozwoliły zebrać od 80 do 150 opinii na temat każdego z produktów.

Do kolejnego etapu przygotowano 400 paczek, które trafią do rąk ambasadorów. Znalazły się w nich: sok PureFruit, czekolada Moser Roth, śliwki suszone TraderJoe’s, oliwa z oliwek Gut Bio, pieczywo do wypieku Goldähren.

Dotychczas zgłosiło się 15 tys. chętnych do testowania produktów marki własnej Aldi. Jak podkreśla sieć, testy są cykliczne i będą odbywały się na przestrzeni kolejnych miesięcy. Dlatego wszyscy, którzy zgłosili się i nie zostali wyłonieni w pierwszym etapie, wciąż mają szansę otrzymać paczki przy kolejnych naborach.

Wykorzystane nośniki i media reklamowe to billboardy, radio, prasa i internet. Gospodynią testu jest aktorka Sonia Bohosiewicz, która osobiście wręcza paczki wybranym ambasadorom. Relację wideo z tych spotkań oraz więcej informacji na temat samego testu można znaleźć na stronie www.zawszealdi.pl.

  • 5
Aldi

„Raz Aldi, zawsze Aldi”

5 listopada 2019