Solgaz – ulubieniec Wykopu w ogniu krytyki
  • 0
  • 0
9.01.2017

Solgaz – ulubieniec Wykopu w ogniu krytyki

Polski producent AGD, firma Solgaz od dawna cieszyła się sympatią użytkowników serwisu Wykop.pl. Ostatnio jednak zebrały się nad nią czarne chmury. Wszystko przez odpowiedź na jeden negatywny komentarz internauty.

Firma jest bardzo aktywna w popularnym serwisie: doradza, zadaje pytania i udziela odpowiedzi. Włącza się m.in. w dyskusje dotyczące sprzętu AGD czy urządzania kuchni, a także rozdaje gadżety, m.in. kubki. Nie prowadziła dotąd nachalnej komunikacji, dzięki czemu internauci traktowali ją jak równorzędnego użytkownika Wykopu.

W odpowiedzi na krytyczny komentarz wykopowicza Solgaz powołał się na testy, które miały udowadniać m.in. mniejsze zużycie gazu przez jego płyty grzewcze. Dociekliwych internautów odesłał jednak do… Facebooka, Onetu czy AGD Labu.

Tym samym firma ściągnęła na siebie falę krytyki. Internauci zarzucają jej m.in. brak weryfikowalnych informacji o właściwościach sprzętu, brak rzetelności, a nawet kłamstwo. Zdaniem niektórych wykopowiczów pozytywne komentarze o produktach Solgazu mogły być kupione lub pisane przez jego pracowników.

Główne zarzuty wobec Solgazu to:

  • brak rzetelnych informacji o produktach (wykopowicze przywoływane testy i certyfikaty ocenili nisko, punktując szczególnie „certyfikat Onetu”);
  • posługiwanie się nieetycznym marketingiem szeptanym w ubiegłych latach (fałszywe konta, z których przesyłano pozytywne opinie i odpowiedzi w rozmowach na forach);
  • coraz bardziej rozpaczliwa komunikacja na Wykopie i w serwisach społecznościowych – marka nie radzi sobie z kryzysem;
  • wycieczki personalne w odpowiedziach udzielanych użytkownikom;
  • lekceważenie całej sytuacji przez prowadzącego komunikację Solgazu na Wykopie i w innych serwisach Jakuba Biela – dotychczasowego ulubieńca Wykopu, który poradził sobie nawet z falą hejtu po publikacji wspólnego zdjęcia z Jarosławem Kuźniarem, wyjątkowo nielubianym przez tę społeczność.

 

8 stycznia wieczorem ukazała się odpowiedź firmy na zarzuty:

Nie powstrzymało to jednak zalewu krytyki. Sytuację komentują w mediach społecznościowych ludzie z branży interaktywnej, a dyskusja wciąż się toczy. Monika Czaplicka, która specjalizuje się w kryzysach w social media, monitoruje sytuację i dokumentuje wątki przewijające się w dyskusjach sieciowych na swoim blogu Czaplicka.eu/solgaz-afera-wykop/.

  • 3

Cnota

7 miesięcy temu

Dane

Należy wspierać swoje marki tak jak to robią Anglicy, Francuzi czy Niemcy, ale z pełnym szacunkiem zamieszanie medialne jest nieadekwatne do znikomych udziałów rynkowych tego producenta. Ewidentne jest to dyletanctwo agencji obsługującej Solgaz albo działu marketingu, które zderzylo się z pewnie z inna agencja albo konkurencja w sieci.

Rozwiń komentarze

8 stycznia 2017

5 stycznia 2017

Reklama
Reklama