- 0
- 4
Social media napędzają sprzedaż, mówi raport Publicis Groupe CEE i GWI
Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że do tego, by sprostać oczekiwaniom zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślane strategie marketingowe. Wskazuje na to raport Publicis Groupe CEE i GWI.
Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz firma badawcza GWI przygotowały raport na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE. Wspólne opracowanie jest trzecią odsłoną edycji CEE globalnych raportów GWI, takich jak:
- „Jesteś tym, co kupujesz”,
- „Nowa era GenZ”.
Jego celem jest analiza zwyczajów użytkowników mediów społecznościowych w regionie CEE.
– Rola, jaką media społecznościowe odgrywają w życiu ludzi na całym świecie, jest niebywała. Widać ją we wszystkich grupach wiekowych. W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Milenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia – mówi Jason Mander, chief research officer w GWI.
Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki konsumujemy informacje
W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów zdobywania informacji.
Zaangażowanie w media społecznościowe nie zależy od wieku
Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Milenialsi. Zatem marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki social mediom, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup.
Krótkie wideo to nie tylko TikTok
Nie sposób ignorować wpływu treści wideo na współczesnych konsumentów. Marki, które chcą zaistnieć w tym obszarze, powinny docierać do odbiorców zarówno na platformach z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści.
Media społecznościowe dominują w odkrywaniu produktów
W regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. Marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści inspirujące docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek.
O badaniu
Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI. Przeprowadzono je wśród użytkowników internetu w wieku 16–64 lat. Opracowanie analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.