Social commerce napędza szybki wzrost biznesu – pokazuje badanie
  • 0
  • 1
12.10.2021

Social commerce napędza szybki wzrost biznesu – pokazuje badanie

Social commerce jest naturalnym rozszerzeniem dla codziennego wykorzystania mediów społecznościowych. Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok i inne platformy social media powinny być dziś brane pod uwagę przy tworzeniu strategii e-commerce. VMLY&R Commerce w opracowaniu „Driving Rapid Business Growth With Shops” wskazuje, co stoi za szybkim wzrostem zakupów w mediach społecznościowych. Pokazuje też możliwości, jakie social commerce daje markom.

Zjawisko social shops rozwija się dynamicznie. Stoją za nim dwa zjawiska. Pierwszym jest pandemia, która pokazała, że Internet stał się głównym kanałem, w którym konsumenci robią zakupy (wzrost o 46%). Drugim jest wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych o 9%. Dziś najważniejsze platformy społecznościowe oferują szereg rozwiązań zakupowych umożliwiających ich użytkownikom robienie zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji.

W postpandemicznym krajobrazie przestrzeń handlowa w Internecie rozszerza się jak drożdżowy wypiek. Media społecznościowe stały się przestrzenią, gdzie marki nie tylko zachęcają konsumentów do interakcji, ale także dzięki rozwojowi technologicznemu mogą przeprowadzić pełen proces zakupowy – od pozyskania klienta, budowania świadomości, przez podtrzymanie zainteresowania, po finalizację zakupu i dalsze budowanie lojalności konsumenckiej – w jednym ekosystemie komunikacyjno-sprzedażowym. Nie ma już zagrożenia utraty uwagi konsumenta między fazą inspiracji a zakupem – mówi Rafał Wasyluk, head of EMEA commerce centre of excellence w VMLY&R Poland.

Przewiduje się, że social commerce wzrośnie do 3,37 bln dolarów na całym świecie w ciągu najbliższych ośmiu lat.

Raport „Driving Rapid Business Growth With Shops” w języku angielskim dostępny jest na stronie www.vmlyrcommerce.com.

  • 1
Wyniki badania na temat social commerce

Wyniki badania na temat social commerce

12 października 2021

11 października 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
11.10.2021

Usługa Kup teraz, zapłać później buduje zaufanie konsumentów do e-sklepów – wynika z badania Klarny

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Mimo to konsumenci wciąż najczęściej proszeni są o zapłatę z góry za zakupy online, co stwarza bariery dla kupujących – wynika z badania Klarny. 69% Polaków twierdzi, że miałoby większe zaufanie do sprzedawców, gdyby ci oferowali opcję Kup teraz, zapłać później (BNPL). Podobna liczba respondentów (62%) deklaruje, że dzięki dostępowi do takiej opcji płatności szybciej powtórzyłaby zakupy u danego sprzedawcy.