Snapchat oferuje soczewki AR upodabniające do bohaterów drugiej części „Avatara”
  • 0
  • 1
24.11.2022

Snapchat oferuje soczewki AR upodabniające do bohaterów drugiej części „Avatara”

Snapchat i Disney współpracują przy okazji premiery drugiej części filmu „Avatar”. Pierwsza z firm pracuje nad nietypowymi soczewkami rozszerzonej rzeczywistości (AR). Upodabniają one użytkowników do rdzennych mieszkańców Pandory – Na’vi.

„Avatar: Istota wody” to sequel filmu w reżyserii Jamesa Camerona z 2009 r. Soczewki AR mają wykorzystywać sztuczną inteligencję, zaawansowane sieci neuronowe i grafikę 3D, aby zmieniać wygląd użytkowników w czasie rzeczywistym. Użytkownik w soczewkach będzie widział siebie ze zmienionymi oczami, kształtem głowy, skórą i włosami.

Snachat ma za sobą niełatwy finansowo rok. Zwalnia ponad 1,2 tys. etatowych pracowników spośród 6,4 tys. wszystkich zatrudnionych. W ciągu ostatniego roku kurs jego akcji spadł o 80%. Zwolnienia dotykają szczególnie niektóre działy firmy. Jednym z nich jest dział tworzący aplikacje i gry wewnątrz środowiska Snapchata. Mocno ucierpiała również kupiona przez firmę w 2017 r. aplikacja Zenly, która tworzy mapy z elementami społecznościowymi.

Zredukowano zespoły tworzące fizyczne produkty Snapchata, takie jak okulary Spectacles i minidron Pixy. O powadze sytuacji świadczy fakt, że Pixy zadebiutował na rynku zaledwie w kwietniu 2022 r.

Premiera drugiej części Avatara planowana jest na 15 grudnia, ale soczewki są dostępne od 21 listopada 2022 r.

  • 1
Snapchat oferuje soczewki AR upodabniające do bohaterów drugiej części Avatara

Snapchat oferuje soczewki AR upodabniające do bohaterów drugiej części „Avatara”

24 listopada 2022

23 listopada 2022