Smok w spocie Ketoangin wygenerowany przez AI - Marketing przy Kawie
Smok w spocie leku Ketoangin wygenerowany przez AI
  • 1
  • 1
23.10.2025

Smok w spocie leku Ketoangin wygenerowany przez AI

Postać smoka w spocie leku Ketoangin (Adamed Pharma) została wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Ma uosabiać palący ból gardła. Wyzwaniem kampanii było przede wszystkim precyzyjne oddanie charakteru tego uczucia i pokazanie, jak produkt nad nim panuje.

Projekt dla marki Ketoangin ma udowadniać, że sztuczna inteligencja w rękach doświadczonego zespołu staje się narzędziem do artystycznej interpretacji, a nie tylko generowania obrazów. Zespół Humanverse podszedł do zadania jak do reżyserowania abstrakcji. Smok musiał być groźny i symbolizować ból, ale jednocześnie przegrywał z działaniem leku.

– W tym projekcie naszym zadaniem nie było stworzenie bajkowej postaci, ale ożywienie konkretnego uczucia. Ból gardła często opisujemy jako „ogień” lub „palenie” – my daliśmy temu uczuciu twarz, łuski i pazury. Prawdziwym wyzwaniem było takie „ujarzmienie” sztucznej inteligencji, by smok nie był tylko potworem, ale precyzyjną wizualizacją problemu, który Ketoangin rozwiązuje. Kontrolowaliśmy każdy aspekt jego wyglądu i zachowania, aby idealnie oddawał to, co czuje pacjent, a następnie pokazaliśmy, jak produkt przejmuje nad nim kontrolę – wyjaśnia Krzysztof Kujawski, reżyser i współzałożyciel Humanverse.

To kolejny dowód na to, że zaawansowana technologia AI wymaga ludzkiej wizji i reżyserii. Zespół artystów i deweloperów nie poprosił AI o „smoka” – on go zaprojektował, wytrenował i poprowadził przez cały scenariusz. Tak by stał się on wiarygodną metaforą pokonaną przez bohatera reklamy – lek Ketoangin.

Koncepcję kreatywną stworzyła Supermarket Agency. Produkcją i kreacją AI zajęła się Humanverse. Spot wyreżyserował Krzysztof Kujawski.

Smok w spocie leku Ketoangin (Adamed Pharma) został wygenerowany przez sztuczną inteligencję

Smok w spocie leku Ketoangin (Adamed Pharma) został wygenerowany przez sztuczną inteligencję

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

23 października 2025

22 października 2025