Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi. Badanie Ipsosu
  • 0
  • 0
13.02.2018

Smartfon wygra z telewizorem, ale nie z przyjaciółmi. Badanie Ipsosu

Dwie trzecie Polaków jest gotowych zrezygnować z oglądania telewizji dla smartfona. Nieco więcej – prawie trzy czwarte – z jedzenia słodyczy. Badanie „Smart(fonowe) relacje” wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei pokazuje jednak, że dla znakomitej większości z nas smartfon schodzi na drugi plan, gdy stawką są bezpośrednie relacje z bliskimi.

Smarfony to w tej chwili nieodłączny element naszej codzienności. Nosimy je przy sobie niemal non stop, zabieramy do kuchni, łazienki, nawet do łóżka. Druga odsłona badania pokazuje, że 67% badanych jest gotowych zrezygnować z telewizji, jeśli jej oglądanie miałoby oznaczać rozstanie ze smartfonem. 72% zadeklarowało, że zrezygnuje z jedzenia słodyczy przez miesiąc, jeśli mieliby wybierać między nimi a telefonem.

Kiedy jednak w grę wchodzi podtrzymywanie prawdziwych relacji z ludźmi, stosunek do telefonów się zmienia. Postrzegane są one wtedy jako urządzenia, które mają nam te relacje ułatwiać, ale nie zastępować.

77% badanych stwierdziło, że wołałoby przestać korzystać ze smartfona, niż zrezygnować z intymnych relacji z partnerem na pół roku. Badanie pokazuje też, że potrafimy przedłożyć relacje z przyjaciółmi i dziećmi nad telefon. 81% zrezygnuje ze smartfona dla wyjścia z przyjaciółmi. 89% poświęci go dla zabawy z dzieckiem (pytanie dotyczyło rodziców dzieci do lat 12).

O badaniu
Badanie „Smart(fonowe) relacje” zostało przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Huawei w styczniu 2018 r. Stanowi część kampanii „Addicted to You”. Globalny producent smartfonów zachęca w niej do refleksji nad naszym przywiązaniem do telefonów i nad ilością poświęcanego im czasu i uwagi.

Piotr S.

1 tydzień temu

Tylko, że te wyniki pokazują wyłącznie poziom deklaratywny. Jak byłoby w istocie - trudno powiedzieć.

13 lutego 2018

Reklama

12 lutego 2018

Czytaj także
Reklama