Skuteczność product placementu. Wyniki badania
  • 0
  • 0
31.07.2017

Skuteczność product placementu. Wyniki badania

Samochody, żywność i kosmetyki do pielęgnacji ciała. Te produkty są najefektywniej lokowane w programach telewizyjnych i filmach. Product placement buduje przede wszystkim świadomość marek, które wcześniej nie były znane konsumentom. Takie wyniki przyniosło badanie „Live Panel” zrealizowane przez Mindshare Polska (GroupM).

Badanie miało m.in. określić rolę, jaką odgrywają poszczególne źródła informacji na temat marek i produktów w percepcji widzów, którzy oglądają telewizję przynajmniej raz w miesiącu. Blisko 1/3 respondentów wskazała, że product placement zachęca do spróbowania lub kupienia czegoś po raz pierwszy.

1/4 badanych wskazała z kolei lokowanie produktu jako źródło informacji o nowych markach i produktach, których nie znali. Dla 18% widzów zobaczenie w filmie czy programie telewizyjnym danej marki lub produktu stanowi przypomnienie i zachętę do ponownego zakupu.

Jakie kategorie produktów są najbardziej zauważane w programach telewizyjnych i filmach? Dla respondentów, którzy kupili produkt z danej kategorii w ciągu ostatniego roku, były to: samochody, żywność oraz produkty do pielęgnacji ciała i włosów. 63% respondentów zwróciło ostatnio uwagę na lokowanie aut. 62% zauważyło natomiast product placement dóbr z kategorii żywność i kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów.

Wyniki badania wskazują także, że dla części konsumentów oglądających telewizję lokowanie produktów w programach i filmach jest pomocne przy wyborze podczas zakupów. Dotyczy to żywności oraz produktów dla dzieci.

37% badanych, którzy kupili produkt z danej kategorii w ciągu ostatniego roku, wskazało product placement jako ważny w podejmowaniu decyzji o zakupie żywności. 1/3 badanych zadeklarowała, że product placement pomaga im dokonywać wyboru produktów dla dzieci, artykułów gospodarstwa domowego oraz gier wideo i konsoli do gier.

O badaniu
Dane pochodzą z badania ilościowego „Live Panel”. Zrealizowała je GroupM metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 5037 dorosłych polskich internautów.

mpr

2 tygodnie temu

Ilu konsumentów nie jest świadomych, że kupili coś pod wpływem pp?

31 lipca 2017

Czytaj także
Reklama

28 lipca 2017

Reklama