„Skuteczna reklama na Facebooku” – Artur Jabłoński wydał nową książkę
  • 1
  • 3
4.11.2019

„Skuteczna reklama na Facebooku” – Artur Jabłoński wydał nową książkę

Na rynku do niedawna brakowało publikacji, która kompleksowo wyjaśniałaby, jak tworzyć, wdrażać i optymalizować reklamy na Facebooku i Instagramie w kontekście szerszej strategii marketingowej. Artur Jabłoński ze swoją nową książką „Skuteczna reklama na Facebooku” wypełnia tę lukę. W prosty sposób pokazuje, jak prowadzić skuteczne kampanie na Facebooku.

Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” to poradnik, który krok po kroku uczy, jak przeprowadzić skuteczną reklamę na FB lub Instagramie. Przydatny marketerom, PR-owcom czy pracownikom agencji reklamowych, którzy tworzą facebookowe reklamy.

Przyjazny, prosty język publikacji będzie czytelny nawet dla początkujących praktyków marketingu. Jednocześnie wraz z każdym modułem czytelnicy zagłębią się w oraz bardziej zaawansowane aspekty prowadzenia kampanii na Facebooku i Instagramie.

„Skuteczna reklama na Facebooku” pomoże również zleceniodawcom zrozumieć cały proces pracy nad kampanią na Facebooku. Nauczy ich wychwytywać ewentualne błędy współpracowników czy kontrolować efekty ich pracy.

Autor pokazuje, jak konfigurować reklamy na Facebooku – od wyboru celu reklamowego, przez dobór grupy docelowej, po stworzenie kreacji. Wszystko jest zaprezentowane w taki sposób, by przedstawianie poszczególnych etapów konfiguracji łączyło się z szerszym kontekstem strategicznym.

Tabela z książki – Przykład kampanii z ponad 14-krotnym zwrotem wydatków na reklamę

  • 1

Gdy mowa o dobieraniu zainteresowań, Artur Jabłoński przedstawia praktyczne narzędzia pozwalające poznać swoją grupę docelową. Rozważania o skutecznych kreacjach i tekstach reklamowych łączy z kolei z uniwersalnymi wskazówkami dotyczącymi pisania tekstów sprzedażowych i promocyjnych oraz tworzeniem grafiki, która przyciągnie i zachwyci odbiorcę.

Najważniejsze zasady rządzące skutecznością kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie nie zmieniły się znacząco przez kilka lat. Nic nie wskazuje na to, żeby miały się zmienić w najbliższym czasie. O sukcesie lub porażce kampanii reklamowych w Facebook Ads decydują: strategia, odpowiednie poznanie grupy docelowej i właściwy przekaz. Te czynniki stanowią trzon marketingu niezależnie od wykorzystywanego kanału komunikacji.

Facebook to narzędzie. Do powodzenia kampanii potrzeba znacznie więcej niż znajomość technicznych aspektów działania panelu reklamowego. Do sukcesu potrzebna jest także zdolność efektywnego komunikowania się z dopasowaną grupą docelową.

Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” jest dostępna na stronie reklamanafb.pl

Publikacja składa się z czterech modułów:

  1. Struktura i mechanika reklam na Facebooku
    W pierwszym module znajdziesz najważniejsze zasady rządzące reklamą na Facebooku. Odpowiedzi na często zadawane pytania. Dowiesz się przede wszystkim, kiedy warto promować posty, a kiedy należy się zagłębiać w meandry menedżera reklam. Poznasz dostępne cele reklamowe i odkryjesz, jak działają.
  2. Targetowanie, czyli grupa docelowa
    Wszystkie kluczowe ustawienia na poziomie zestawu reklam – drugiego etapu konfiguracji reklamy na Facebooku. Dowiesz się, jak planować budżet. Poznasz sprawdzone rozwiązania w samym menedżerze reklam, ale również narzędzia, które pozwolą ci dopasować odpowiednią grupę odbiorców.
  3. Kreacja
    Ten moduł obejmuje trzeci i ostatni etap tworzenia reklam. Autor skupia się na przygotowaniu kreacji reklamowej samej w sobie. Odkrywa tajniki skutecznych formatów reklamowych, pokazuje, jakie grafiki najbardziej angażują oraz uczy o pisaniu wciągających tekstów, które zachęcają do zakupu.
  4. Analiza i optymalizacja
    Reklamy już działają! Czas na analizę i optymalizację. W tej sekcji poznasz wskaźniki oraz zasady, jakimi warto kierować się w podejmowaniu decyzji o włączaniu lub skalowaniu poszczególnych kampanii, a także o budżecie reklamowym. W tej części odkryjesz również smaczki i triki dotyczące zwiększania efektywności reklam na Facebooku i Instagramie.

O autorze

Artur Jabłoński to przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w marketingu. Prowadzi agencję social media & PPC marketingu. Przygodę z marketingiem rozpoczynał jako copywriter. Doświadczenia z tamtych lat wykorzystuje do dziś. Wydał bestsellerową książkę „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”. Pracował jako menedżer w agencji reklamowej, a także jako business development manager po stronie klienta.

Reklamą efektywnościową – w tym reklamą na Facebooku – zajmuje się od siedmiu lat. Szkoli na warsztatach i prowadzi kursy online. Wykłada na polskich uczelniach.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

 

  • 3

Artur Jabłoński, „Skuteczna reklama na Facebooku”

4 listopada 2019